ابولا برگ برنده جمهوریخواهان آمریکا!

به گزارش افکارنیوز، روزنامه انگلیسی " ایندیپندنت آن ساندی " در گزارشی به " وحشت " ناشی از ابتلای دو فرد به ویروس ابولا در آمریکا پرداخت و تأکید کرد که این ویروس به نفع جمهورخواهان خواهد بود.

" روبرت کرنوال " در گزارش خود خاطرنشان کرد که همه ارگان ها ونهادهای ذیربط در برخورد با ابولا عملکرد منفی داشته اند.

سازمان بهداشت جهانی ابتدا خطر این بیماری را دست کم گرفت. دولت‌های غربی نیز همچنان در ارائه کمک های میدانی به کشورهای غرب آفریقا تردید دارند.

بیمارستان دالاس در تشخیص بیماری اشتباه کرد و در نتیجه دو پرستار به این ویروس مبتلا شدند. با وجود ظاهر شدن علائم ابولا در این دو پرستار به آن ها اجازه داده شد سوار هواپیمایی با ۱۳۲ مسافر شوند واکنون مسافران مزبور نیز در معرض خطر جدی و تحت مراقبت های شدید قرار گرفته اند.

وحشت در دالاس

نویسنده در بخش دیگری از این گزارش درباره فضای حاکم بر شهر دالاس می گوید: پس از فاش شدن ابتلای افراد مزبور به ابولا، شهر دچار وحشت شده و فروش ماسک های ضد گاز و وسایل ضد ویروسی دیگر رونق گرفته است.

ابولا برگ برنده جمهوریخواهان


بر پایه این گزارش موضوع ابولا در آمریکا وارد ابعاد سیاسی نیز شده است، زیرا ابتلای شهروندان آمریکایی به این ویروس کشنده در سالی رخ داده که قرار است در آمریکا انتخابات برگزار شود.

نویسنده گزارش می افزاید: مخالفان " باراک اوباما "، رییس جمهور آمریکا، مترصد فرصتی هستند تا دولت وی را در خصوص نحوه مواجهه با این ویروس آماج انتقادات قرار دهند. آن ها عملکرد دولت اوباما در برخورد با ابولا را با شکست " جورج بوش " پسر در برخورد با توفان کاترینا – در شهر نیواورلئان تشبیه می کنند.

نویسنده مقاله معتقد است که موضوع ابولا در انتخابات ۴ نوامبر آتی، به نفع جمهوری خواهان خواهد بود. آن ها ابتلای شهروندان آمریکایی به این ویروس را دلیل بر ضعف عملکرد دولت فعلی به شمار می آورند.