خریدان نفت داعش را تحریم می‌کنیم

به گزارش افکارنیوز، مقام ارشد خزانه‌داری آمریکا امروز(پنج‌شنبه) در خصوص داعش توضیحاتی درباره داعش و منابع مالی آن ارائه کرد.

«دیوید کوهن» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا که در اندیشکده موسسه کارنگی سخنرانی می‌کرد مهمترین منابع مالی گروه تروریستی داعش را «آدم‌ربایی، فروش نفت و کمک‌های مالی خارجی» دانست.

کوهن گفت: «داعش همچنان ارتباطهای مهم خود با تامین‌کنندگان مالی کشورهای خلیج(فارس) را حفظ کرده و ما شاهد ادامه روند تامین مالی داعش هستیم».

وی با مثال آوردن از دو کشور قطر و کویت به عنوان کشورهایی که برخی از شهروندان آنها به تامین مالی داعش ادامه می‌دهند اشاره کرد و گفت: «کشورهای قطر و کویت همچنان باید برای مقابله با تامین مالی داعش کار بیشتری انجام دهند».

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا با اشاره به آدم‌ربایی تروریست‌ها در عراق و سوریه تصریح کرد: «داعش از راه گروگانگیری در سال جاری حداقل ۲۰ میلیون دلار بدست آورده و ماهیانه ده‌ها میلیون دلار از راه گروگانگیری، فروش نفت و اخاذی بدست می‌آورد؛ کشورها در مقابل داعش باید از سیاست " عدم باج دادن " تبعیت کنند».

این مقام ارشد واشنگتن همچنین با اشاره به ادامه روند فروش نفت توسط تروریست‌ها در بازار سیاه در کشورهای همسایه عراق و سوریه تهدید کرد: «دولت آمریکا هر شخص و یا سازمانی را که از داعش نفت بخرد، تحریم می‌کند».

پیش از این جو بایدن معاون رئیسجمهور آمریکا در نشستی در دانشگاه هاروارد گفته بود (اینجا) عربستان، ترکیه و امارات از جمله کشورهایی هستند که در طول بیش از سه سالی که از بحران سوریه میگذرد، با هدف تغییر نظام این کشور، به گروههای تروریستی کمکهای مالی و تسلیحاتی کردهاند.