دستور شلیک به معترضان فلسطینی

به گزارش افکارنیوز، اگرچه رژیم صهیونیستی جمعه(دیروز) و تحت برخی فشارها شرط سنی و تدابیر ویژه خود در مسجدالاقصی را به صورت موقت برداشت، اما قدس و کرانه باختری هنوز آرام نشده است.

هک شدن دهها پایگاه اسرائیلی در پاسخ به تعرض‌های قدس


علیرغم اینکه سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پنج شنبه(۲۲ آبان) در مورد قصد هکرهای بین‌المللی «آنونیموس» برای حمله الکترونیکی گسترده به این رژیم هشدار دادند و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده بود(جزئیات بیشتر) اما این هکرها موفق شدند چندین پایگاه صهیونیستی را هک کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «فتح»، بارزترین پایگاه‌های هک شده عبارتند از: پایگاه اینترنتی اداره کل توسعه حکومتی، پایگاه دانشگاه واشنگتن شعبه اسرائیل، پایگاه کنست، پایگاه بانک‌ها، پایگاه حمل و نقل هوایی و وزارت ارتباطات. ‌آنونیموس اعلام کرده است که این اقدام در ژاسخ به اقدامات رژیم اسرائیل در قدس است.

صدرو دستور شلیک تیر به سمت معترضان فلسطینی


بنا به گزارش نشریه «بمحانیه» ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم به تازگی به نظامیان خود اجازه داده است به سمت فلسطینیان معترضی که وسایل آتش‌زا مانند ترقه پرتاب می‌کنند، گلوله جنگی شلیک کنند.

رژیم صهیونیستی علت آزادی شلیک تیر را به خطر افتادن جان نظامیان صهیونیست در درگیری‌ها و افزایش استفاده از وسایل آتش‌زا در تظاهرات کنونی کرانه باختری و قدس اشغالی عنوان کرده است.

افسر ارشد «امیر فریدمن» فرمانده یگان و عملیات ویژه در منطقه «یهودا» واقع در کرانه باختری در این باره گفت: دستورات واضحی در خصوص برخورد با کسانی که وسایل آتش‌زا به سمت نظامیان پرتاب می‌کنند صادر شده است و به سربازان گفته‌ایم در صورتی که جانشان در خطر است تیراندازی کنند.

شهادت یک پزشک فلسطینی در کرانه باختری


پلیس فلسطین اعلام کرد که جمعه شب یک پزشک فلسطینی در «قلقیلیه» کرانه باختری توسط عده‌ای ناشناس به قتل رسیده است.

بنا بر گزارش پلیس عده‌ای ناشناس به سمت «محمود فرید» پزشک ۴۰ ساله فلسطینی شلیک کردند و وی در اثر شدت جراحات پس ازانتقال به بیمارستان درگذشت.

کودک فلسطینی در اثر شلیک نظامیان صهیونیست، چشم خود را از دست داد


در خلال تظاهرات دیروز فلسطینیان در «عیسویه» قدس اشغالی یک کودک فلسطینی از ناحیه چشم مورد گلوله پلاستیکی نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

پدر این کودک اعلام کرد که وی ۱۹ ساعت در اتاق جراحی بیمارستان «هداسا» بوده است اما پزشکان گفته‌اند که او یک چشم خود را از دست داده است و احتمال خوب شدنش صفر است.

این کودک به دلیل شکستگی در چندین قسمت بدنش در اتاق مراقبت‌های ویژه بستری است. گلوله‌های پلاستیکی در واقع گلوله فلزی هستند که با پلاستیک پوشش داده شده‌اند.

زخمی شدن چند فلسطینی دیگر در درگیری‌های رام‌الله


در درگیری‌هایی دیروز عصر تا شب شهر «سلواد» واقع در کرانه باختری دهها فلسطینی زخمی و مسموم شدند.

منابع بیمارستانی اعلام کردند که ۵ جوان فسطینی با گلوله پلاستیکی به شدت زخمی شدند و دهها نفر دیگر در اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار مسمومیت شدند.

رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن معترضان فلسطینی از گاز اشکآور، گلوله پلاستیکی و بمب صوتی استفاده کرد.