ایران و ۵ + ۱ از امضای توافق جامع خودداری کردند
گروه بین الملل -

ایران و گروه " ۵ + ۱ " در مذاکرات در وین در مورد برنامه هسته ای تهران از تهیه و امضای توافق نامه جامع به دلیل کمبود وقت برای هماهنگی تمام جزئیات امتناع کردند.

به گزارشافکارنیوز؛ یک منبع دیپلماتیک نزدیک به یکی از هیئت های نمایندگان این مطلب را به صدای روسیه گزارش داد. به گفته وی، طرفین به جای این توافق نامه تصمیم به امضای یک سند سیاسی دیگر گرفتند. منبع همچنین گفت که جلسه با حضور همه وزرای کشورهای عضو مذاکرات بین ایران و گروه " ۵ + ۱ " در وین در روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

همه وزرای گروه " ۵ + ۱ "(پنج عضو شورای امنیت سازمان ملل دائمی و آلمان) آمادگی خود را برای ماندن در وین حداقل تا عصر روز دوشنبه آعلام کردند و مسئله تمدید دور مذاکرات فعلی در جلسه مشورتی حل خواهد شد. به گفته منبع، مذاکرات به یک مرحله قاطع رسیده است.

دور نهایی مذاکرات در مورد پرونده هسته ای ایران در پایتخت اتریش در روز سه شنبه آغاز شد. پیش از این، ایران و گروه "۵+۱" توافق کردند که یک موافقت نامه جامع در مورد برنامه هسته ای تهران را تا ۲۴ نوامبر تهیه و امضا کنند. قرار است که این سند مقاصد منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را در ازای لغو تحریم های اعمال شده علیه تهران تضمین کند.