ادعای جدید داعش: نیروهای سپاه ایران خود را به شکل ما درآورد و گولمان زد
گروه بین الملل -

چند روز گذشته نیروهای داعش از شهرهای جلولاء و سعدیه در خاک عراق عقب رانده شدند. شبه نظامیان شیعه عراق، پیشمرگ های کرد با حمایت هوایی امریکا، نیروهای داعش را از جلولاء و سعدیه که تنها سی کیلومتر با مرزهای ایران، فاصله دارند، عقب راندند.

به گزارشافکارنیوز؛ پس از دو شکست متوالی داعش در این دو شهر، شایعاتی توسط برخی از طرفداران این گروه جهادگرا در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

برخی از طرفداران داعش در شبکه های اجتماعی مدعی شده اند که نیروهای سپاه پاسداران ایران طی حملات اخیر به مواضع داعش، نیروها و کاروان های نظامی خود را به شکل اعضای داعش در آورده و به این شکل موفق شده اند در میان نیروهای گروه " دولت اسلامی " در جلولاء و سعدیه نفوذ کنند و این دو شهر را از کنترل نیروهای داعش خارج کنند.

در این توییتر یکی از طرفداران داعش نوشته است:
هشدار نفوذ بسیجی های ایرانی به سربازان دولت[اسلامی] در نبرد جلولا و سعدیه


سپس در این توییتر مدعی شده است که این تصویر در عراق بوده و برخی از افراد نیروهای بسیج، برخی دیگر نیز از گروه شبه نظامی شیعه عصائب الحق از گروه های شبه نظامی نزدیک به ایران


در این رابطه، طرفداران داعش در شبکه های اجتماعی، تصاویری از نیروهای سپاه و بسیج ایران را به همراه کاروان خودروهای شاسی بلند، همراه با نمادها و پرچم های گروه " دولت اسلامی " منتشر کرده اند.
این تصاویر از سوی طرفداران داعش به عنوان شاهد ادعای نفوذ نیروهای ایرانی در خطوط دفاعی داعش ارایه شده است.

اما در این میان چند نکته وجود دارد. اولین نکته اینکه تصاویر ارایه شده توسط طرفداران داعش که به عنوان تغییر چهره نیروهای سپاه پاسداران ایران و نفوذ به میان نیروهای داعش معرفی شده، در واقع تصاویر رزمایش " به سوی بیت المقدس " است که روز اول آذرماه در نزدیکی شهر اهواز برگزار شده است.
در این رزمایش، نیروهای بسیج اهواز، حملات داعش را با استفاده از کاروان خودروهای شاسی بلند و نمادهای این گروه شبیه سازی کرده اند و تصاویر آن نیز توسط خبرگزاری های رسمی و نیمه رسمی منتشر شده است.


در تصاویر خبرگزاری های رسمی ایران از جمله ایسنا، صحنه های مختلفی از مانور " الی بیت المقدس " در اهواز که بازسازی نبرد با داعش بوده است منتشر کرده اند.

وسیم نصر، کارشناس گروه های جهادگرا در تلویزیون فرانس۲۴ در این رابطه میگوید: نمیتوان با قا طعیت گفت که گروه های شبه نظامی شیعه در حمله به جلولاء و سعدیه از این شیوه استفاده کرده اند و یا خیر. اما پیش از این نیز، گروه های جهادگرا مدعی شده بودند که نیروهای طرفدار اسد در عملیات علیه آنها در نزدیکی حلب در چند نوبت، از این شیوه استفاده کرده اند.