دیدار ولید المعلم با پوتین

به گزارش افکارنیوز، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه که به روسیه سفر کرده است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار‌و گفت‌و‌گو کرد.

ولید المعلم امروز چهارشنبه برای دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات روسی وارد این کشور شد و قرار است در مورد مبارزه با تروریسم با آنها گفت‌و‌گو کند.

پیشتر یک منبع دیپلمات عرب در روسیه اعلام کرد که این کشور طرحی را برای گفت‌و‌گو های سوری سوری با میزبانی مسکو آماده کرده است.

این منبع تاکید کرد که در این گفت‌و‌گوها هیئت رسمی نظام سوریه و هیئتی از معارضان به ریاست معاذ الخطیب مشارکت خواهند کرد.

همچنین معاذ الخطیب رئیس سابق ائتلاف معارضان سوریه پیشتر در پی دعوت وزارت خارجه روسیه به این کشور سفر و با مسئولان بلند پایه مسکو دیدار کرده بود.

این منبع تاکید کرد که به احتمال زیاد معاذ الخطیب به عنوان فرد مطرح برای رهبری گفت‌و‌گوهای معارضان خواهد بود و در این هیئت تعدادی از اعضای معارضان داخلی و معارضان مستقل که در خارج حضور دارند و از ائتلاف معارضان جدا شده‌اند حضور خواهند داشت.

به گفته این منبع، مسکو هنوز نظر موافق دمشق را در این مورد جلب نکرده است ولی سفر ولید معلم به روسیه برای مطرح کردن نظرات دمشق در مورد از سرگیری گفتوگوها و ضرورت موافقت همه با اولویت قرار گرفتن مبارزه با تروریستم، در این راستا صورت خواهد گرفت.