يگال بالمور، سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در گفتوگو با خبرگزاري فرانسه، اظهار داشت: تماسهاي موجود ميان اسرائيل و تركيه با هدف ايجاد راهكاري براي برون رفت از بحران در روابط دوجانبه افزايش مييابد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: تلاش می‌کنیم تا صفحه مربوط به گذشته بسته شود.

این درحالی است که رسانه‌های جمعی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که قرار است مذاکراتی در نیویورک میان موشه یعالون، معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و مسئولان بلندپایه ترکیه صورت پذیرد.

این رسانه‌ها در ادامه گزارش دادند که اسرائیل و ترکیه سعی می‌کنند تا قبل از انتشار گزارش کمیته تحقیقاتی سازمان ملل در خصوص حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی ترکیه‌ای مرمره آبی حامل کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه در سال ۲۰۱۰ اختلافات خود را حل‌وفصل کنند.

مسئولان ترکیه اعلام کرده بودند که روابط میان دو دولت تنها در صورت عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی از ترکیه به حالت عادی بازخواهد گشت.

این درحالی است که منابع آگاه اسرائیلی اعلام کردند رژیم صهیونیستی آماده است تا به جای عذرخواهی از ترکیه با ابراز تاسف خسارت‌های وارده در این زمینه را جبران کند.

گفته ميشود گزارش كميته تحقيقاتي سازمان ملل در خصوص حمله رژيم صهيونيستي به كشتي تركيهاي مرمره آبي روز پنجشنبه منتشر ميشود.