ارون گوپتا سردبير روزنامه ايندپندنت نيويورک روز سه شنبه (۱۴ تير) در گفتوگو با پرس تيوي گفت، استراتژي جمهوري خواهان براي پيروزي در انتخابات ۲۰۱۲، تلاش براي آسيب زدن به اقتصاد است، به اين اميد که راي دهندگان در انتخابات رياست جمهوري در اعتراض به شرايط کنوني، به گروه مخالف (نامزد جمهوري خواهان) راي دهند.

وی خاطر نشان کرد جمهوری خواهان معتقدند که باراک اوباما با حمایت لیبرال‌ها و حزب دموکرات، از شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۲ برخوردار است، بنابراین تلاش خواهند کرد تا بحران اقتصادی را تشدید کرده و به هدف خود(شکست اوباما در انتخابات ۲۰۱۲) دست یابند.

گوپتا اختلافات جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره کسری بودجه را به صحنه " تئاتر " تشبیه و این دو حزب را به تلاش برای تخریب برنامه‌های رفاه اجتماعی متهم کرد.

وی گفت: " دولت اوباما و حزب دموکرات به روشنی همراه با جمهوری‌خواهان اقدام به فریب‌کاری کرده‌اند. هر دو حزب متعهد به تخریب رفاه کشور هستند. "

سردبیر روزنامه ایندیپندنت خاطر نشان کرد که اقتصاد امریکا در چهار سال اخیر در رکود به سر برده و هیچ اثری از بهبود در آن دیده نشده است.

امریکا که در شانزدهم مه ۲۰۱۱ رسما میزان بدهی‌هایش به ۱۴.۳ تریلیون دلار، سقف بدهی‌های دولت، رسید، هم اکنون با بحران اقتصادی روبروست.

بحران مالی کاهش خدمات اجتماعی، افزایش بهای اجناس و در نتیجه نارضایتی مردم امریکا را به دنبال داشته است.

قرار است پنجاه و هفتمين دوره انتخابات رياست جمهوري امريکا در تاريخ ششم نوامبر ۲۰۱۲ در اين کشور برگزار شود.