وزیر سوری: واشنگتن در مذاکرات احتمالی سوریه در مسکو جایی ندارد
گروه بین الملل -

علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت که ایالات متحده آمریکا گرفتار اقدامات نظمی در خاورمیانه است و نه راه حل سیاسی بحران سوریه.

به گزارشافکارنیوز؛ او گفت: «طرف آمریکایی طبق حل و فصل سیاسی بحران سوریه عمل نمی کند. او مشغول انجام اقدامات نظامی در منطقه و مسائل دیگر در سایر کشورهای جهان است. بنابراین او فاصله زیادی تا ابتکار عمل حل و فصل سیاسی دارد.»

به گفته این وزیر سوری: «آمریکا یکی از کشورهایی است که از ژنو۳ حمایت نمی کند. بنابراین موقعیت و پیشنهادات روسیه از مشارکت آمریکایی ها در این مذاکرات بسیار دور است. ایالات متحده آمریکا هم نباید هیچگونه مشکلی را در سر راه این مذاکرات ایجاد کند.»

علی حیدر افزود: برخی از کشورها مانند ترکیه راه حل دی میستورا را نپذیرفته اند. کشورهای دیگر نیز هیچگونه تضمینی برای توقف تامین مالی و مسلح کردن شبه نظامیان نداده اند. از ظرفی نیروهای ائتلاف با سرکردگی ایالات متحده آمریکا موقعیت غیرقابل قبولی را با تغییر ماهیت ابتکار دی میستورا ایجاد کرده اند. بنابراین مشکلات بزرگتر بر سر حل این بحران نه از جانب دولت سوریه بلکه از دیگر طرف هاست.