از فساد تا قمار یک آقازاده در کردستان

به گزارش افکارنیوز، مسرور بارزانی از فساد مالی و اخلاقی گرفته تا قمار، تاراج ثروت مردم کرد، ترور روزنامه نگاران و…گروه بین الملل - اقدامات مسرور بارزانی فرزند مسعود بارزانی، از فساد مالی، اختلاس، قماربازی در امارات و شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس، گرفته تا فساد اخلاقی و ایجاد صفحه شخصی و هواداران در فیس بوک و حذف آن به دلیل الفاظ رکیک، با انتقادهای بسیاری از سوی فعالان سیاسی مواجه شده است.

وی در پاسخ به منتقدان خود، حتی در ترور داخلی برخی روزنامه نگاران نیز دست داشته است و بسیاری از روزنامه نگاران نسبت به عملکرد وی و دست اندازی به بیت المال مردم کردستان عراق انتقادات مختلفی را مطرح کرده اند.

براین اساس، بسیاری از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران معتقدند که چرا شخصی مانند او و دیگران قادرند که از نفوذ خانوادگی و سیاسی خود در کردستان عراق سواستفاده کنندو به فساد وقمار و بی اخلاقی و و اختلاس و… دست بزنند و کسی با آنها برخورد نمی کند!؟

مسرور مسعود ملامصطفی شیخ محمد شیخ عبدالسلام بارزانی در تاریخ ۰۲/۰۳ / ۱۹۶۹ میلادی بدنیا آمد. او برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ یعنی در سن ۱۶ سالگی به صفوف پیشمرگان حزب دمکرات کردستان عراق موسوم به پارتی ملحق شد و به واسطه نفوذ خانوادگی اش در کردستان عراق در همان سنین نوجوانی به پست های حساس و مهمی منصوب شد.

مسرور بارزانی در سال ۱۹۹۲ میلادی به مدت یک سال در انگلیس و شهر لندن، زندگی کرد تا زبان انگلیسی خود را بهتر کند. سپس به آمریکا رفت و در آنجا به ادامه تحصیل مشغول شد و در اقامتگاهی مجلل در این کشور، اقامت گزید.

او در زمان بازگشت به اربیل در کنگره ۱۲ حزب دمکرات کردستان عراق(پارتی)، در سال ۱۹۹۸ میلادی بعنوان عضو رهبری پارتی انتخاب شد.

او با اینکه صلاحیت فکری و اخلاقی و علمی نداشت، چند سالی نیز مسئولیت آژانس حفاظت – امنیت(آسایش) کردستان را عهده دار شد.

اما سالها بعد با ادغام دو آژانس حفاظت - امنیت اربیل و سلیمانیه تحت عنوان شورای امنیت کردستان، مسرور بارزانی بعنوان کارگزار شورا منصوب شد.

مسرور بارزانی از همان نوجوانی تا کنون با اتهام های گسترده و بی شمار فساد مالی، اختلاس و…مواجه بوده و هر بار نیز به واسطه نام پدرش(مسعود بارزانی)، از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کرده و هرگز مورد تحقیق و بازجویی قرار نگرفت(یعنی کسی جراتش را نداشت)!

مسرور بارزانی که به بی اخلاقی در رسانه ها و استفاده از الفاظ زشت، رکیک و ناپسند نیز شهره است، در پی فحاشی و بی اخلاقی و بکار بردن الفاظ رکیک و ناشایست در صفحه فیس بوک، توسط مدیران این سایت اجتماعی، از فیسبوک اخراج می شود.

دلیل حذف صفحه رسمی مسرور بارزانی پسر مسعود بارزانی رئیس حکومت اقلیم کردستان از سایت اجتماعی فیس بوک سوء استفاده، فحاشی، بکار بردن الفاظ رکیک و ناشایست و اهانت در جواب به بعضی اشخاص از جانب صفحه مسرور بارزانی پسر مسعود بارزانی، اعلام شده است.

اما واکنش مسرور بارزانی به این قضیه نیز جالب توجه بود، پسر مسعود بارزانی حذف صفحه خود را دخالت بعضی افراد حکومتی دانسته که به پرطرفدار بودن وی حسادت ورزیده اند!!

او به دادن رشوه های کلان به برخی سردبیران و خبرنگاران حکومتی نیز متهم شد که در قبالش از آنها خواسته بود، نامش را تیتر اول رسانه ها کنند و تمام اتهامات وارده به او را رد کنند و در این جهت مطلب و گزارش تهیه کنند!

مسرور اخیرا نیز به برخی از نزدیکان خود دستور داد صفحه ای را به نام دانشجویان هوادار مسرور بارزانی در فیسبوک، ایجاد کنند و تصویری که ملاحظه می کنید را نیز به گفته یکی از روزنامه نگاران داخلی اقلیم، خود طرح کرده و در اختیار نزدیکان خود قرار داده تا در کنار یک عقاب، او را یک جنگاور بشناسند و مردم قماربازی ها و فسادها و…او را به فراموشی بسپارند!

مسرور بارزانی علاوه بر اینکه عضو رهبری پارتی(حزب دمکرات کردستان عراق) است، همزمان رئیس سازمان امنیت اقلیم نیز می باشد که حتی بسیاری از روزنامه نگاران اقلیم کردستان، ترور روزنامه نگاران منتقد اقلیم از جمله سوران حمه و سردشت عثمان را بی ارتباط با دستوارت مستقیم شخص او نمی دانند.

اکثریت قریب به اتفاق روزنامه ها و رسانه های منتقد اقلیم، در کردستان عراق، به صراحت، اعلام می کنند که سردشت عثمان روزنامه نگار منتقد حکومتی به دستور شخص مسرور بارزانی ترور شد.

مسرور بارزانی از فساد مالی و اخلاقی گرفته تا قمار، تاراج ثروت مردم کرد، ترور روزنامه نگاران و…

مسرور حتی همانطوریکه در ابتدای گزارش اعلام کردیم، بارها به فساد مالی و اخلاقی نیز متهم شده و شنیده شده که در همین سال جاری در کشور شیخ نشین امارات متحده عربی و در دبی بیش از ۳ میلیارد دلار را در قمار به پسر یکی از شیخ های عرب باخته است!

اما باتوجه به موقعیت خود و پدرش مسعود بارزانی(رئیس اقلیم کردستان عراق) بر تمامی اتهاماتش سرپوش گذاشته شد، امری که حتی تاکنون باعثاعتراض بسیاری از جریانات اپوزسیون اقلیم کوردستان نسبت به حاکمیت خاندان و فرزندان بارزانی شده است.

‏مسرور بارزانی که به قمار بازی مشهور است، هر سال در سفرهای مختلفی که به کشورهای شیخ نشین ثروتمند منطقه دارد، پول های هنگفتی از بیت المال مردم کردستان عراق را به هدر می دهد و با باخت های متعددش، ثروت و سامان مردم کرد عراق را به تاراج می دهد و تقدیم شیخ نشین های منطقه و فرزندان ثرومتمندشان می کند!

پول های بادآورده مسرور بارزانی همیشه در کشورهای اروپایی و عربی منطقه، صرف عیاشی و خوشگذارانی های او می شود.

اختلاس های مالی گسترده در منطقه موسوم به عنکاوه که مسیحی نشین می باشد و در اربیل از مناطق بالای شهر محسوب می شود نیز از موارد اتهامی او است.

او زمین های زیادی را در عنکاوه به نفع خود مصادره کرده و دست به ساختمان سازی های گسترده زده است.

همچنین بر اساس افشاگری های سایت ویکی لیکس نیز در تاریخ ۳۰/۱۲ / ۲۰۰۶ میلادی، سفارت آمریکا در بغداد، اوراقی را روانه کاخ سفید کرده که در آن از فساد های مالی و کلان سرکرده های کرد عراقی و منجمله شخص مسعود بارزانی و فرزندانش سخن گفته شده است.

بر اساس این اسناد در جریان نشست میان کاندو لیزا رایس مشاور امنیت ملی وقت کاخ سفید آمریکا با بارزانی جزئیات این اسناد بعنوان اسناد محرمانه وزارت خارجه در تاریخ ۱۰/۱۱ / ۲۰۰۹ میلادی در اربیل فاش شد که در آن از فساد های مالی و اختلاس های وسیع خاندان بارزانی سخن گفته شده که شخص مسرور بارزانی در این ماجرا، متهم ردیف دوم محسوب می شود.

اما در این میان سخنان قاسملو سرکرده وقت حزب دمکرات کردستان ایران نیز در ارتباط با سوء استفاده های مالی و دزدی های ایتن خاندان جالب توجه است.

بر اساس اسنادی که در تاریخ ۱۶/۰۲ / ۱۹۸۸ میلادی تقدیم وزارت خارجه آمریکا شده، در نشست میان مسئولان آمریکایی در عراق با قاسملو آمده؛

هر چند قاسملو در صحبتهایش خیلی رک بود، اما با هوشیاری جملاتش را به زبان جاری می کرد و حرف می زد او حاضر نشد هیچ اطلاعاتی را که در ارتباط با خانواده بارزانی می دانست فاش کند.

اما در زمان صحبت در خصوص حزب بارزانی او به ما گفت؛

" پارتی هرگز حزب نبوده آنها تنها یک قوم و یک خانواده هستند نه یک حزب! "

مسرور بارزانی که در حمله به منتقدین داخلی بسیار تند عمل می کند، در چند ترور داخلی روزنامه نگاران داخلی در کردستان عراق در مظان اتهام قرار دارد و همانطوریکه در ابتدای این گزارش اعلام شد او به صدور دستور ترور روزنامه نگاران مشهوری همچون سردشت عثمان و سوران حمه(محمد) متهم است.

....ادامه این گزارش در آینده منتشر خواهد شد...