پیروزی‌های ارتش عراق مایه خرسندی است

به گزارشافکارنیوز،مرضیه افخم، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی کشورمان از پیروزی‌­های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با تروریست‌های داعش ابراز خرسندی نمود و وحدت، انسجام ملی و همراهی ملت عراق با نیروهای نظامی این کشور را رمز موفقیت­‌های اخیر در مقابله با تروریست­‌ها در عراق برشمرد.

مرضیه افخم با تأکید بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در روند مبارزه با تروریسم و گروه‌­های تکفیری ابراز امیدواری کرد دولت و ملت عراق در سایه این همبستگی و انسجام ملی، به پیروزی­ نهایی در مقابله با تروریست­‌های داعش دست یابند.

وزارت دفاع عراق، شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای تیپ پیاده نظام ۱۷ ارتش و نیروهای بسیج مردمی با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش عراق توانستند ۵ روستا را در ناحیه یثرب در جنوب شهر تکریت در استان صلاح‌الدین(شمال عراق) آزاد کنند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: درگیری‌ها همچنان در ناحیه یثرب ادامه دارد و نیروهای ارتش همچنان تلفات مادی و جانی سنگینی را به دشمن(گروه تروریستی داعش) وارد می‌کنند.

وزارت دفاع عراق، پیشتر در بیانیههایی اعلام کرده بود نیروهای عراقی حداقل ۲۸ تروریست و ۳ تن از سرکردههای داعش را در جریان عملیاتی در مناطق مختلف سرزمین عراق به هلاکت رساندهاند.