به گزارش افکار به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع) این حمله که در آن «حجت الاسلام والمسلمین شیخ طالب حسین خزرجی» رییس مرکز و امام مسجد شیعیان نیز آسیب دید به وسیله یکی از گروهک‏های مسلح این کشور صورت پذیرفت.


مهاجمان در این حمله‏ی وحشیانه، حجت الاسلام خزرجی را به ربودن و قتل تهدید کردند و وسایل مرکز را مورد تخریب قرار دادند و اعضای مرکز را مورد اهانت قرار دادند.


آنان به این نیز بسنده نکرده و با حمله به محل سکونت آقای خزرجی، ضمن تهدید و ارعاب اعضای خانواده‏ی او، مقداری از زیورآلات آنان و حتی برخی اموال متعلق به مردم را سرقت کردند. آنان پس از این اقدامات غیرانسانی از محل گریختند.


در اثر این حمله، حجت الاسلام خزرجی به بیمارستان منتقل گردید و اعضای خانواده‏اش بخصوص فرزندس «ناصر الدین خزرجی» با تألمات روحی شدید مواجه هستند.


با وجود گذشتن چند روز از این حمله، هنوز پلیس برزیل نتیجه‏ی تحقیقاتش درباره این هجوم و سرقت را اعلام نکرده است. اما برخی منابع آگاه احتمال می‏دهند که گروه‏های صهیونیستی که در آمریکای لاتین بسیار فعال هستند با تطمیع این گروهک‏های جنایتکار، آنان را برای اینگونه اقدامات که به تضعیف فعالیت‏های مرکز منجر خواهد گردید استخدام می‏کنند.


شایان ذکر است که مرکز اسلامی سان پائولو از فعال‏ترین مراکز شیعی آمریکای لاتین است که در ماه مبارک رمضان گذشته نیز شاهد تجمعات بزرگ دینی و مراسم باشکوه لیالی قدر بود.


این مرکز همچنین امسال در نمایشگاه بین‏المللی کتاب سان‏پائولو شرکت کرد و کتب شیعی از جمله نهج البلاغة و کتب شهید صدر را به زبان پرتغالی عرضه نمود. این مرکز همچنین بیانیه‏ی مهمی در واکنش به قرآن‏سوزی انتشار داد.


از آنجا که حجت الاسلام خزرجی کتب متعدد شیعی از جمله دیدگاه‏های رهبر معظم انقلاب را نیز شخصاً به زبان پرتغالی ترجمه و منتشر کرده است، به نظر می‏رسد مجموعه‏ی این فعالیت‏های اسلامی و اهل‏بیتی باعثاین حمله شده و دشمنان تلاش می‏کنند با ایجاد فشار روی وی و خانواده‏اش، مانع از تبلیغ معارف اهل‏بیت(ع) در آمریکای لاتین شوند.