انفجار در غرب سامراء

به گزارش افکارنیوز، فیصل العبادی رئیس پلیس استان بصره اعلام کرد: بر اساس اطلاعات اولیه در زمینه ترور شخصیت های دینی در استان بصره، تروریست ها وابسته به داعش عامل تیراندازی مسلحانه ای که به کشته شدن دو نفر از امامان جمعه و طلبه مطالعات اسلامی و زخمی شدن دو نفر دیگر در الزبیر درغرب استان بصره شد، هستند. وی افزود: سرنخ هایی به دست آمده است و روند برای عاملان این حادثه که از موصل آمده اند در جریان است.

شایان ذکر است که افراد مسلح پنجشنبه گذشته سه نفر از شخصیت های دینی را کشتند و دو نفر دیگر را زخمی کردند. حیدر العبادی در تماس تلفنی با فرمانده عملیات و رئیس پلیس بصره بر ضرورت کشف زوایای جنایتی که قصد تفرقه میان عراقی دارند و بازداشت عاملان این حمله شده بود. وزارت کشور عراق نیز کمیته ای برای تحقیق درباره این حادثه تشکیل داده بود.

انفجار انتحاری در غرب سامراء

منابع امنیتی از انفجار انتحاری در میان تجمع نیروهای مردمی در غرب سامراء که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت خبر دادند.

زخمی شدن پنج پلیس بر اثر انفجار

یک منبع امنیتی مسئول در عملیات صلاح الدین از زخمی شدن پنج پلیس در جاده سریع سامراء درجنوب تکریت خبر داد.

تداوم انتقاد از حمایت های ائتلاف بین المللی از داعش

سهام موسی نماینده وابسته به ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: ائتلاف دولت قانون شواهد محکمی در اختیار دارد که نشان می دهد ائتلاف بین المللی ضد داعش برای این گروهک در مناطقی که به محاصره درمی آید سلاح ارسال می کند.

وی افزود: ما به عنوان مسئولان و شهروندان عراقی احساس می کنیم که توطئه ای علیه ملت عراق از سوی آمریکا و ائتلاف خیالی در کار است. ائتلاف بین المللی با هدف اعطای شرعیت به گروه جنایتکار داعش و خارج کردن آن از محاصره نیروهای امنیتی عراق آمده است.

موسی تاکید کرد: ائتلاف دولت قانون شواهد آشکاری در اختیار دارد که دخالت ائتلاف بین المللی در حمایت تسلیحاتی هوایی از داعش جنایتکار را نشان می دهد. ائتلاف بین المللی در جنگ با داعش و نابودی آن جدی نیست. وی از دولت عراق خواست که تصمیم واحد و قطعی در قبال این اقدامات اتخاذ کنند.

حمله به مراکز داعش در شمال تکریت

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: عشایر استان صلاح الدین مراکز داعش را در روستای سدیره سفلی در الشرقاط در شمال تکریت در مرکز صلاح الدین هدف قرار دادند.

فرار ۳۰۶ داعشی از موصل

محمد حسن العزاوی عضو شورای بزرگان موصل گفت: داعش مراکز ایست بازرسی خود را در شهر موصل جمع کرده است و در بازارهای و مناطق مسکونی حضور کمتری دارد. ۳۰۹ سرکرده داعشی از ملیت های عربی مختلف از موصل به سوی مناطق مرزی با سوریه گریخته اند.

هشت کشته و زخمی در انفجار جنوب بغداد

یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد: بر اثر انفجار بمب در منطقه نهروان در جنوب بغداد یک نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند. این بمب در نزدیکی ورزشگاهی در روستای الخنساء از توابع منطقه نهروان منفجر شد.

هماهنگی قوی نیروهای عشایری و بیداری با نیروهای امنیتی

کریم النوری عضو شورای مشورتی سازمان بدر اعلام کرد: سازمان بدر، عصائب اهل الحق وحزب الله به عشایر الجبور برای شناسای مراکز داعش در صلاح الدین تکیه کرده اند. عشایر الجبور نقش برجسته ای در آزاد سازی مناطق صلاح الدین و حمایت از گروه های مقاومت دارند.

وسام الحردان فرمانده شورای بیداری عراق اعلام کرد: اطلاعاتی که ما به نیروهای امنیتی داده ایم منجر به نابودی مراکز داعش در منطقه الخالدیه در بیست کیلومتری الرمادی شده است.

وی افزود: ما همکاری قوی با وزارت کشور و نیروی هوایی داریم و به آنها اطلاعات می دهیم تا مرکز داعش را در منطقه الخالدیه در استان الانبار هدف قرار دهند. نیروهای شورای بیداری در مناطق مختلف الانبار حضور دارند و از تحرکات داعش ما را باخبر می کنند.

تسلط نیروهای امینتی عراق بر دو روستا در الانبار

شاکر الخفاجی از مسئولان امنیتی از تسلط نیروهای امنیتی بر روستاهای العواصل و السلایجیه در نزدیکی ناحیه الوفاء و هلاکت تعدادی از سرکرده های گروه های تروریستی خبر داد.

آزاد سازی جاده مهم در دیالی

صادق الموسوی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان دیالی اعلام کرد: طرح نظامی برای عملیات در مناطق شروین، ببابلان، الصدور، التوکل و الجزیره در کار است و این طرح با هماهنگی سازمان بدر میسر می شود. مناطقی که داعش در آن حضور دارد به زودی آزاد خواهد شد.

این در حالی است که منابع امنیتی عراقی از تسلط نیروهای امنیتی بر جاده منطقه میاح به جباشی تنها جاده مهم میان بعقوبه و خانقین در استان دیالی خبر دادند.