«زن» جاسوس، مقام بلندپایه حزب الله را شیفته خود کرده بود
گروه بین الملل -

چندی پیش حدس و گمان در باره هویت جاسوس دستگیر شده در رده‌های بالای حزب‌الله لبنان، بالا گرفته بود. مجموعه‌ای از رسانه‌های لبنانی، عربی و غربی مدعی بودند که جاسوس دستگیر شده، هیثم محمد شوربه مسئول واحد عملیات خارجی حزب‌الله بوده است.

به گزارشافکارنیوز؛ درنتیجه نفوذ موساد و اسرائیل به حزب الله از طریق شوربه، حزب‌الله دو فرمانده ارشد خود یعنی عماد مغنیه و حسان اللقیس را در عملیات تروری که تصور می‌رود ماموران اسرائیلی در آن نقش داشته‌اند از دست داده، چند عملیات خارجی حزب‌الله ناکام مانده، برخی از عناصر حزب‌الله در کشورهای دیگر دستگیر شده و چند مامور حزب‌الله در سرزمین‌های اشغالی از دست رفته‌اند.

اکنون پایگاه خبری دبکافایل وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ابعاد دیگری از این ماجرا را افشا کرده است. آخرین سمت شوربه در حزب الله، مدیریت شرکت های حزب الله در ایتالیا و اسپانیا بود. از طریق این شرکت ها او برای حزب الله سلاح و برای ایران نیز تجهیزات الکترونیک و فنی تهیه می کرد.

او به انجام کسب و کار و برقراری جلسات کاری خود در رستوران های هوشمند و کلاب های شبانه معتاد بود. او به سرعت توانست زندگی مرفه در اروپا را تجربه کند. در این مدت او توانست از دختران جوان برای توسعه کسب و کار خود بهره گیرد.

این همان چیزیست که شیخ نعیم قاسم ضمن اشاره به «خلوص نیت» در اهداف گفت که انسان ها ممکن است در این راه دچار اشتباه شوند.

زندگی رده بالای شوربه در اروپا از اواسط سال ۲۰۱۰ تا دسامبر ۲۰۱۴ ادامه داشت. اما در سال ۲۰۰۵ درحالیکه زندگی او هنوز بر بالای قله ها قرار داشت، او در دام یکی از دخترانی افتاد که قرار بود اطلاعات تجاری را جمع آوری کند. شوربه عاشق وی شد. او را به ویلای خود برد و از آن پس آن دختر پای ثابت تمام سفرهای خارجی و قراردادهای تجاری وی شد.

در سال ۲۰۰۷، مقام حزب الله و این دختر مخفیانه با یکدیگر ازدواج می کنند. از آن پس وی تمام زندگی مخفیانه خود را با این دختر سپری می کرد و تمام مواردی را که از سازمان می دانست دراختیار آن زن قرار می داد. او هیچگاه کارفرمایان و مدیران خود را از وجود معشوقه اش و ازدواج با او مطلع نکرد.

درنهایت در سال گذشته وی به بیروت بازگشت و تحت بازجویی قرار گرفت. حزب الله زمان را از دست نداد و بلافاصله آژانس های اطلاعاتی خود را به مکانی فرستاد که برای آخرین بار آن دختر در آنجا دیده شده بود. اما نتیجه دلسردکننده بود و هیچ سرنخی از آن دختر در آنجا وجود نداشت. زن افسونگر بدون هیچ رد یا سرنخی از اینکه برای چه کسی کار می کرده، محل را ترک کرده بود.

حزب الله و عوامل ایرانی به این نتیجه رسیدند که با یک جاسوسی اسرارآمیز روبرو شده اند. جاسوسی با موفقیت بالا انجام شده است و زمان طولانی نمی گذرد که زن جاسوس توسط مدیرانش از آن منطقه دور شده است.