ابوبکر البغدادی در پشت حمله تروریستی امروز فرانسه
گروه بین الملل -

در حمله روز چهارشنبه ۷-۱ - ۲۰۱۵ افراد مسلح به دفتر هفته نامه «چارلی هبدو» در پاریس دست کم ۱۲ تن کشته و شماری زخمی شدند.

به گزارشافکارنیوز؛ پلیس مرگ ۱۲ تن و زخمی شدن ۱۰ تن را در این حادثه تایید کرده است. حال ۴ تن از زخمیان وخیم گزارش شده است و ۴۰ تن دیگر از دفتر این مجله نجات داده شدند. گزارش های تایید نشده ای نیز از کشته شدن خبرنگار و مدیرمسئول این روزنامه حکایت دارد. این مجله تا به حال چندین بار با انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) توهین کرده است. اما اینبار پس از انتشار کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی از سوی مهاجمان ناشناس مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

روزنامه الحدثدر گزارشی ادعا کرده است که خود ابوبکر البغدادی در پشت این حمله تروریستی قرار داشته است. چرا که درحالیکه کاریکاتور موهن حضرت محمد(ص) چندین سال منتشر شده بود، کاریکاتور ابوبکر البغدادی اخیرا منتشر شده است.



بلافاصله پس از انجام این حمله تروریستی اولاند اعلام کرد که چهل نفر از این حمله نجات یافته اند تنها به این دلیل که نام آنها در فهرست افرادی که باید کشته میشدند، قرار نداشت.

همچنین به گفته منابع صهیونیستی دبکافایل، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی فرانسه از یک ماه پیش نسبت به وقوع حوادث سطح بالای تروریستی هشدار داده بودند اما با این حال آنها موفق نشده بودند تروری از این جنس را پیش بینی کنند.