به گزارش افکارنیوز، به نقل از نشریه " دی سایت "، " آنگلا مرکل " صدر اعظم آلمان در دیدار با " داوود اغلو " نخست وزیر ترکیه که به برلین سفر کرده است با اشاره به اظهارات " کریستین وولف " رئیس جمهوری سابق آلمان مبنی بر اینکه اسلام به آلمان تعلق دارد گفت و همین گونه است و من نیز به این مسئله اعتقاد دارم. اما مطمئنا این مسئله ضرورت دارد که همچنان گفتگوی بین مذاهب تقویت شود؛ بسیاری ناآگاهی‌ها وجود دارد.

وی افزود: دولت آلمان همه اقدامات لازم را برای یکپارچگی مهاجران بی توجه به مذهب آن ها انجام می دهد. من صدر اعظم همه آلمانی‌ها هستم و این همه شامل همه کسانی است که به طور دائم در اینجا زندگی می کنند صرف نظر از اینکه چه ریشه و اصل و نسبی دارند. آلمان خواهان همزیستی صلح آمیز مسلمانان و غیر مسلمانان است.

مرکل همچنین از اینکه مسلمانان در آلمان آشکارا خطوط خود را از افراط گرایان جدا کرده‌اند قدردانی کرد و گفت: من سپاسگذارم که مسلمانان خطوط جدایی خود با این گروه‌ها را آشکارا ترسیم کرده‌اند.

صدر اعظم آلمان به همراه دیگر اعضای دولتی و سران بلند پایه احزاب می خواهند امروز(سه شنبه) در تجمع ضد تروریستی نهادهای مسلمان که قرار است در نزدیکی دروازه براندنبورگ برلین برگزار شود شرکت کنند.

داوود اغلو نیز در دیدار با مرکل بر ضرورت گفتگوی بین مذاهب تاکید کرده و خواستار مقابله با اسلام هراسی در آلمان شد.

مرکل نیز مخالفت خود با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را تایید و مورد تاکید قرار داد و در عین حال خواستار ادامه مذاکرات عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا و آغاز فصل مربوط به دولت مشروعه و حاکمیت قانون شد. وی از ترکیه به عنوان شریکی در مبارزه با تروریسم تمجید کرد.