ردپای موساد در حادثه تروریستی پاریس

به گزارش افکارنیوز، تحلیلگران امور اسرائیل دست داشتن موساد را در طراحی حمله به تحریریه نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس را بعید نمی دانند چرا که تاریخچه سرویس جاسوسی صهیونیست‌ها مملو از عملیات های تروریستی است و شناسنامه سیاه آن با مهر عملیات‌های تروریستی مشکوکی پر شده که تل آویو به نفع طرح صهیونیستی خود بکارگرفته است.

«عبدالستار قاسم»، استاد علوم سیاسی دانشگاه ملی النجاح نابلس در این باره به خبرنگار فارس گفت: طراحی حمله پاریس از سوی اسرائیل احتمالی وارد است و اگر بازپرسان و ماموران تحقیق حادثه پاریس این نتیجه برسند که موساد حمله را طراحی کرده است این خبر هرگز منتشر نشده و در خفا پنهان خواهد ماند.

رسانه‌های فرانسوی نیز دیروز سه شنبه خبر دادند «ایرلک فریدو» افسر پلیس فرانسه که مامور تحقیق درباره حمله به حادثه شارلی ابدو و کشته شدن ۱۲ نفر بود، در دفتر خود در شهر «لیموژ» دست به خودکشی زد واین قضیه سوالات زیادی را در نزد تحلیلگران ایجاد می کند.

استاد دانشگاه النجاح تاکید کرد: منافع اسرائیل با عاملان حمله به نشریه فرانسوی گره خورده بود.

«عبدالرحمن شهاب»، مدیر مرکز مطالعات اسرائیل اطلس نیز با اشاره به احتمال دست داشتن اسرائیل در حمله پاریس گفت: تاریخ موجودیت اسرائیل سرشار از توطئه هاست و پیش بینی می‌شود که سرویس موساد سازمانی را که حمله تروریستی پاریس را انجام داد برای این جرم تحریک کرده باشد.

منافع اسرائیل با گروه های افراطی در منطقه گره خورده است

شهاب به خبرنگار فارس گفت: اسرائیل و گروه‌های تندرویی که مدعی مسلمان بودن هستند منافع مشترکی با یکدیگر دارند که از جمله این منافع بازسازی کامل منطقه و ترسیم نوین نقشه ژئو سیاسی آن است.

وی تاکید کرد: گروه‌های تکفیری برای اسرائیلی‌ها و غربی هایی که به دنبال طراحی نقشه راهبردی تقسیم منطقه هستند گام اول را که از بین بردن مرزهای کنونی کشورها و رفع موانع است، برداشته اند.

مدیر مرکز مطالعات اطلس تاکید کرد: به آتش کشیدن منطقه و مواجه کردن آن با هرج و مرج و مخدوش کردن چهره اسلام همگی پدیده‌هایی است که ورود کشورهای غربی به منطقه را توجیه می‌کند تا به دروغ پیام آوران صلح و حافظان امنیت باشند اما در اصل هدف مطلوب صهیونیست‌ها را که تقسیم جدید منطقه است پیاده می کنند به گونه‌ای که منافع امنیتی اسرائیل تامین شود.

«راسم عبیدات»، تحلیلگر سیاسی از قدس شریف نیز گفت: تروریسمی که اروپا آن را تغذیه و حمایت کرد کاملا مسئول حادثه شارلی ابدو است و باید گفت اروپا شریک جرم است، صرف نظر از اینکه غرب هیچ گاه کسی را به خاطر توهین به پیامبر اعظم(ص) و دین اسلام مجازات نکرده است اگرچه این قضیه بهانه ای برای توجیه اقدام تروریستی نیست و تنها موجب تخریب بیش تر چهره دین اسلام و کینه فرانسوی ها نسبت به اسلام و مسلمین می شود.
عبیدات گفت: به اعتقاد من دست های پنهانی مرتبط با اسرائیل و راست گراهای افراطی فاشیست در فرانسه در پس حادثه شارلی هستند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: با اینکه مخالفت آمریکا با پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری و تعیین چارچوب زمانی برای تشکیل کشور فلسطین، مانع تصویب این قطعنامه شد، رژیم صهیونیستی از رای مثبت فرانسه به این قطعنامه و رای ممتنع انگلیس به آن انتقاد کرد.

«یووال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی پس از آن در گفت وگو با کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «رای مثبت فرانسه و رای ممتنع انگلیس به این قطعنامه تهاجم دیپلماتیکی به خطرناکی موشک‌های حماس به شمار می‌آید، بنابراین اقدام فرانسه تمرد اروپایی از سیاست آمریکا در قبال قضیه فلسطین بود.

اسرائیل می خواهد فرانسه به خط تبعیت از سیاست آمریکا در منطقه بازگردد

عبیدات گفت: فرانسه بود که اروپا را به سمت و سوی موضع گیری مثبت در قبال قضیه فلسطین سوق داده است و با این حال کشورهای اروپایی از سیاست‌های سرکوبگرانه اسرائیل در حق فلسطین به تنگ آمده و در صورت تیره شدن روابط این تل آویو است که متضرر می شود بنابراین برای اینکه سوئد و به دنبال آن دیگر کشورهای اروپایی راه فرانسه را در پیش نگیرند نقشه اسرائیل این بود که فرانسه را به خط پیروی از آمریکا و اسرائیل بازگرداند.

تحلیلگر سیاسی فلسطین با تاکید بر اینکه رد پای اسرائیل در حادثه شارلی وجود دارد گفت: اقدام فوری اسرائیل در محکوم کردن حمله پاریس و تلاش برای مرتبط کردن این حمله با آنچه تروریسم فلسطینی خوانده می شود خود جای بحثزیادی دارد و با این حادثه زمینه برای تندروهای فرانسوی در تشدید نژادپرستی و اسلام ستیزی را فراهم کرد و همه این ها اهرم فشاری بر مواضع رسمی فرانسه در حمایت از قضیه فلسطین و کشورهای عربی خواهد شد.

یوسی گال، سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس نیز اخیرا با هشدار نسبت به عواقب به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی پارلمان فرانسه، این امر را موجب بازگشت دوباره خشونتها به این کشور و بحرانی شدن اوضاع دانست.