به گزارش افکارنیوز، روزنامه چپ گرای «جمهوریت» ترکیه، از مدافعان رژیم لائیک که در صف مخالفان دولت «اسلامگرا» آنکارا قرار دارد، اقدام به نشر کاریکاتورهای موهن مجله فکاهی «شارلی ابدو» کرده است. این امر باعثشد تا پلیس استانبول در ابتدا مانع از پخش این روزنامه شود، ولی سپس با دستور دادستانی اجازه پخش روزنامه صادر شد.

در این میان خبرگزاری آناتولی از استانبول گزارش داده است که پلیس برای جلوگیری از وقوع حمله به ساختمان این روزنامه در منطقه شیشلی استانبول، کوچه ای را که ساختمان این روزنامه در آن قرار دارد، برای رفت و آمد خودروها بسته و تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف ساختمان جمهوریت اتخاذ کرده است.

در این میان یک گروه از اعضای تشکل موسوم به «اتحادیه ملی دانشجویان ترکیه» با تجمع در نزدیکی ساختمان روزنامه جمهوریت در آنکارا علیه اقدام روزنامه در انتشار کاریکاتورهای شارلی ابدو دست به تظاهرات زدند.

این گروه که در اولین ساعات بامداد امروز(چهارشنبه) در مقابل ساختمان روزنامه جمهوریت در آنکارا تجمع کرده بودند، شعار دادند «اقدامات زشت شارلی ابدو ادامه دارد».

«عمر نصوح اردوغان» رئیس این تشکل طی سخنانی در مقابل ساختمان جمهوریت گفت: راهپیمایی دولتمردان جهان در بعداز حملات علیه شارلی ابدو در پاریس نشان داد که تبعیض جدی در برخورد با ادیان و موضوع قتل و کشتار وجود دارد و وقتی این فجایع علیه مسلمانان صورت می گیرد، هیچ واکنشی نشان داده نمی شود.

وی با انتقاد از انتشار برخی از کاریکاتورهای شارلی ابدو در روزنامه جمهوریت گفت: ما طرفدار آزادی بیان و مطبوعات هستیم ولی باید دید چنین اقدامی از سوی جمهوریت به کدامین دولتها خدمت می کند.

شماره جدید نشریه طنز فرانسوی شارلی ابدو، با کاریکاتور اهانت آمیز دیگری در روی جلد آن منتشر شده است. نسخه جدید شارلی ابدو در شش زبان - از جمله انگلیسی، عربی و ترکی - منتشر می شود.