تسلط نیروهای انصارالله به دستگاه امنیت سیاسی یمن

به گزارش افکارنیوز، شبکه اسکای نیوز عربی، این شبکه در خبری اعلام کرد که نیروهای انصارالله امروز سه‌شنبه پس از درگیری‌های خونین روز گذشته یمن توانسته‌اند بر ساختمان " دستگاه امنیت سیاسی " یمن مسلط گردند.


این شبکه به نقل از برخی منابع اعلام کرد که در گفتگو با این شبکه گفته‌اند: نیروهای انصارالله توانستند بر ساختمان " دستگاه امنیت سیاسی " در صنعا که با وجود آتش بس انجام گرفته همچنان شاهد درگیری‌هایی بود، مسلط گردند.


گقتنی است، جنبش انصارالله یمن شرایطی را برای متوقف ساختن درگیری‌های نظامی در پیش پای دولت یمن قرار داده است که از مهمترین آنها اصلاح برخی بندهای پیش نویس قانون اساسی است.


گفتنی است، پیش نویس قانون اساسی یمن که روز شنبه بطور رسمی اعلام گردید؛ با هدف پایان دادن به اختلافات سیاسی و فرقه‌ای در یمن و تقسیم قدرت در این کشور آماده شده است.


در خبر دیگری از یمن؛ نشست " عبدربه منصور هادی " رئیس جمهوری این کشور با مشاوران خود و کمیته عالی امنیتی با درخواست رئیس جمهور به عادی سازی سریع اوضاع کشور در تمامی وزارتخانه ها و مؤسسات و بخش های مختلف دیگر و دور نگه داشتن کشور از تقسیم و چندپارگی به پایان رسید.


رئیس جمهوری یمن در این نشست گفت: ما بر سر یک دوراهی قرار داریم؛ یا باید حضور داشته باشیم و یا حضور نداشته باشیم و چیزی که می‌توانیم امروز آن را حل کنیم شاید فردا و یا پس فردا دیگر ممکن نباشد.


وی همچنین اعلام کرد: ما در یمن باید بتوانیم چهره یمن را بهبود بخشیم و اختلافات را کنار بگذاریم و به آنچه که به نفع مصلحت کشور هست برسیم.


وی سپس خواهان نشست فوق العاده امضا کنندگان توافقنامه صلح و شراکت ملی و کمیته امنیتی یمن به منظور حل اختلافات مطرح شده طبق آنچه که در توافقنامه امضا شده میان گروه های سیاسی آمده، شد.


وی تصریح کرد: مشکلات در نهایت حل خواهد شد و برای این کار چاره ای جز تلاش مجدانه، مخلصانه و صادقانه برای امنیت و ثبات و یکپارچگی یمن نیست و همگان باید مسئولیت ملی خود را به انجام برسانند.


گفتنی است، در درگیری های خونینی که صبح روز گذشته در محوطه کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا میان گارد ریاست جمهوری یمن و نیروهای انصارالله بوقوع پیوست، ده ها تن کشته و مجروح شدند.