«اوباما» در پشت پرده «نیمه معذرت خواهی اسرائیل از ایران» در ترور فرمانده سپاه
گروه بین الملل -

ظاهرا هراس صهیونیست ها از پاسخ کوبنده سپاه ایران و حزب الله به حملات اخیر این رژیم اشغالگر در القنیطره افزایش یافته است. روز گذشته صهیونیست ها با توسل به رسانه های غربی اعلام کردند که اسرائیل گمان کرده است که اعضای رده پایین حزب الله را هدف قرار داده و اصلا قصد کشتن یا ترور فرمانده سپاه ایران را نداشته است.

به گزارشافکارنیوز؛ به دنبال افزایش هراس ها از اقدام تلافی جویانه ایران و حزب الله، سایت خبری دبکافایل وابسته به ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، می نویسد: منابع اطلاعاتی و نظامی اسرائیل می گویند که این نیمه معذرت خواهی، قصد داشت به تهران بگوید تا اطلاعات اسرائیل، فرماندهان رده بالای ایرانی را در جولان شناسایی کرده بود. این یک پیام ضمنی بود که هیچ دلیلی وجود ندارد که یک اشتباه اطلاعاتی منجر به مسابقه نظامی گسترده یا محدود شود.

این پرسش اکنون وجود دارد که ایا اسرائیل در انتظار مجازات ایران و حزب الله است؟ منبع اطلاعاتی صهیونیست می گوید: واکنش قطعی است. اما هیچکدام از طرفین به دنبال تشدید اوضاع نیستند.

قطعا اقدام مداخله جویانه آمریکا در پشت اقدام شرم آور اسرائیل در روشن سازی مسئله(یا همان نیمه معذرت خواهی) وجود دارد. دولت اوباما نگران است که حمله هوایی جولان به رویارویی تمام عیار نظامی ایران و حزب الله با اسرائیل بینجامد.

در عین حال منابع نظامی صهیونیست ها برآورد کرده اند که بسیار بعید است که ایران بهانه اسرائیل را در مورد ترور فرمانده ایرانی بپذیرد. آنها باور ندارند که ژنرال آویو کوشاوی که سابقه فعالیت در دفتر اطلاعات نظامی اسرائیل را دارد در حمله هوایی جولان دچار اشتباه شده باشد.

در عین حال اسرائیل در تلاش برای جمع کردن بحران، به شکست مفتضحانه اطلاعاتی و یک عملیات نظامی اشتباه اعتراف کرده است.