پاسخ به حمله اسرائیل قاطع خواهد بود

به گزارش افکارنیوز، «حکم امهز» کارشناس مسائل خاورمیانه امروز(چهارشنبه) در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای حزب‌الله لبنان در خصوص دلیل اصلی حمله صهیونیست‌ها به نیروهای حزب‌الله لبنان گفت: با اینکه این حملات علیه نیروهای مقاومت صورت پذیرفته بود، اما سخنان سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از این حمله روحیه بالایی را به نیروهای مقاومت داد و مردم دنیا هم اظهارات و پاسخ صریح و قاطع حزب‌الله لبنان را به خوبی شنیده و آن را متوجه شدند.

وی افزود: دنیا به خوبی می‌داند که حزب‌الله لبنان بسیار قوی است و بعد از سخنان سیدحسن نصرالله روحیه صهیونیست‌ها به شدت پایین آمده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: بعد از سخنان سیدحسن نصرالله صهیونیست‌ها سعی کردند که روحیه خود را بالا ببرند و در همین راه تلاش می کنند تا به مردم خود القا کنند که مقاومت ضعیف شده است.

وی تصریح کرد: صهیونیست ها به دنبال بهره‌برداری انتخاباتی از حمله اخیر به نیروهای حزب‌الله لبنان هستند.

امهز گفت: صهیونیست‌ها با این تصور غلط که حزب ‌الله قادر به پاسخ دادن به حملات صهیونیست‌ها نیست به این منطقه حمله کردند، ولی حتما خط مقاومت و حزب‌الله لبنان پاسخ شدیدی را به صهیونیست‌ها خواهد داد.

وی تأکید کرد: پاسخ و واکنش حزب‌الله لبنان و زمان و تاریخ آن در دستان ماست.

وی به شهادت سردار محمدعلی الله‌دادی در کنار نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان اشاره کرد و افزود: پس از اینکه یکی از فرماندهان سپاه نیز در این حمله شهید شد، واکنش و پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها ابعادی بزرگتر، بیشتر، قوی‌تر و واقعی‌تر خواهد داشت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: مقاومت آرام، با تفکر و دقیق به حمله صهیونیست‌ها علیه نیروهای مقاومت پاسخ خواهد داد و به هیچ وجه انفعالی رفتار نخواهد کرد.

امهز افزود: سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز بر پاسخ سریعتر و قاطع‌تر حزب‌الله لبنان و همچنین ایران به صهیونیست‌ها تأکید فراوانی داشت.

وی اظهار داشت: صهیونیست‌ها اگر توان حملات زمینی را علیه مقاومت داشتند حتما این کار را انجام می‌دادند ولی آنها به خوبی می‌دانند که به هیچ وجه توانایی این کار را ندارند.

امهز به اقدام قاطع حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه علیه صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: خدای ناکرده اگر جنگ شد حتما حزب‌الله از مرز لبنان خارج شده و به سمت شمال فلسطین خواهد رفت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه به عملیات استشهادی حماس در فلسطین اشاره کرد و افزود: این حرکت به هیچ وجه پاسخی به حمله صهیونیستها علیه نیروهای مقاومت و حزبالله نیست.