اسد رئیس جمهوری عاقل است

به گزارشافکارنیوز،روزنامه " المرصد " نوشت: کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان از یک سرمایه گذار بزرگ عربستانی به نام " صالح کامل " به علت تعریف از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه شدیداً انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش کاربران از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان خواستند که صالح کامل را مجازات کند.

ماجرا از این قرار است که صالح کامل مقاله‌ای در روزنامه اینترنتی " مکه " منتشر کرده است، که در این مقاله بشار اسد را " رئیس جمهور عاقل " توصیف می‌کند.

صالح در مقاله خود آورده است: من با بشار اسد دوستی قدیمی داشتم و از زمانی که بشار در لندن دانشجو بود، او را می شناختم و این روابط تا زمانی که به ریاست جمهوری سوریه رسید، ادامه داشت.

صالح یکی از خاطرات خود را چنین بازگو می کند: من سال ۲۰۰۹ پیش از برگزاری کنفرانس سرمایه گذاران عرب در دمشق با بشار در خانه اش دیدار کردم و به وی گفتم که درباره فساد مالی و اداری در سوریه دو انتقاد دارم که یکی از این دو انتقاد شدید اللهجه و دیگری ملایم است و هر کدام را که می خواهید، بیان کنم که بشار بدون تردید گفت " هر چه می خواهی بگو. "

صالح افزود: بشار پس از پایان انتقاداتم از من خواست که سرمایه گذاران عربستانی را به خانه اش بیاورم. من به ایشان گفتم که سرمایه گذاران کشورهای دیگری هم به دمشق آمده اند ولی ایشان گفتند که سرمایه گذاران عربستانی فرق می کنند زیرا در کشور مکه و مدینه زندگی می کنند.

صالح خاطرنشان کرد: بشار اسد فردای آن روز نزدیک در سالن دیدار منتظر ما بود و من را در آغوش کشید و در کنار راستش نشاند و به سرمایه گذاران عربستانی که حدود ۴۰ نفر بودند، گفت که دیروز از صالح خواستم که هر چه می خواهد درباره وضعیت فساد صحبت کند.

صالح در پایان مقاله خود مینویسد که زندگی کردن در کشوری با حاکمی عاقل بهتر از زندگی کردن در هر کشور دیگری است.