طراحی عملیات آزادسازی «موصل»

به گزارش افکارنیوز، «خالد العبیدی»، وزیر دفاع عراق امروز(یکشنبه) اعلام کرد که طراحی نبرد آزادسازی شهر «موصل» مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و در این نبرد تمام عشایر و اهالی استان در کنار ارتش و نیروهای امنیتی عراق علیه تروریسم و «داعش» مبارزه خواهند کرد.

وبگاه خبری «سومریه نیوز» با بیان اینکه العبیدی این سخنان را طی بازدید از نمایشگاه سلاح‌های مدرن و پیشرفته ایراد کرد، به نقل از وی نوشت: بزودی تدارک برای این نبرد پایان خواهد یافت و ما آماده خواهیم بود.

وزیر دفاع عراق هفتم ژانویه گذشته از اتمام بسیاری از تدارکات مورد نیاز برای نبرد آزادسازی موصل خبر داده و تصریح کرده بود که به زودی شاهد آزادی این شهر خواهیم بود.

شهر موصل خردادماه گذشته پس از هجوم صدها نفر از اعضای داعش با همدستی برخی عناصر نفوذی در ارتش عراق در این شهر، سقوط کرد.

وزیر دفاع عراق همچنین تاکید کرده بود که نیروهای امنیتی و مسلح عراق عزم خود را جزم کرده‌اند تا وجب به وجب از خاک عراق را آزاد کنند و آوارگان را به خانه‌هایشان باز گردانند.

وزیر دفاع عراق آزادسازی موصل از سیطره داعش را پایان گروه تروریستی تکفیری داعش توصیف و تاکید کرده بود که دولت عراق نیروهای ارتش را به مدرن‌ترین سلاح‌ها مجهز کرده است.

داعش از دهم ژوئن گذشته شهر موصل، مرکز استان نینوا و مناطقی دیگر از شمال عراق را به تصرف درآورد. از زمان تاکنون نیروهای امنیتی و نظامی عراق در کنار نیروهای داوطلب دفاع مردمی عملیاتهایی را برای بازپس گیری مناطق تصرف شده آغاز کرده و موفق به آزادسازی برخی مناطق شدهاند.