داعش و تحرکات خطرناک آمریکا

به گزارش افکارنیوز، نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی عراق همچنان به عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال داعش از لوثاین گروه تروریستی تکفیری ادامه می‌دهند که طی آن شمار دیگری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

در این زمینه فرماندهی عملیات بغداد از کشف و خنثی ساری ۱۷ بمب در مناطق مختلف بغداد خبر داد.

در بیانیه فرماندهی بغداد همچنین به کشف چند انبار سلاح، ‌مهمات و مواد منفجره در مناطق مختلف پایتخت عراق از جمله اللطیفیه و نیز دستگیری شماری از افراد تحت پیگرد اشاره شده است.

هلاکت شماری از تروریست‌های تکفیری در سامراء و الانبار

از سوی دیگر، وزارت دفاع عراق از هلاکت شماری از تروریست های داعش و انهدام چند مخفیگاه و انبار تسلیحات آن ها در شهرستان سامراء واقع در استان صلاح الدین و استان الانبار خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است نیروی هوایی صبح پنجشنبه مخفیگاه های تروریست ها را در سامراء و الانبار هدف حملات خود قرار داد که بر اثر آن شماری از تروریست ها به هلاکت رسیده و جنگ افزارها و چند انبار سلاح و مهمات آن ها هم منهدم شد.

در این بیانیه آمده است تروریست ها بلافاصله پس از شنیدن صدای جنگنده ها که رعب و وحشت در میان آن ها ایجاد کرده بود، پا به فرار گذاشتند.

نیروهای امنیتی با کمک گروه های مقاومت اسلامی و نیروهای داوطلب مردمی و عشایر همچنان به نبرد شدید خود با تروریست های داعش در مناطقی از استان های الانبار و صلاح الدین ادامه می دهند. همزمان جنگنده های ارتش به حملات خود به مواضع داعش ادامه می دهند که تا کنون خسارت ها و تلفات سنگینی به این گروه تروریستی وارد کرده اند.

تغییر معادله نظامی به نفع ارتش عراق

خبر دیگر اینکه وزارت دفاع عراق تاکید کرد ورود جنگنده های سوخو ۲۵ روسیه، نقش بسزایی در تغییر معادله نظامی به نفع ارتش عراق و آزادسازی بسیاری از مناطق استراتژیک از اشغال تروریست های داعش ایفا کرده است.

عراق و مشکلات پیش روی استراتژی مبارزه با تروریسم

محمد شیاع السودانی وزیر کار و امور اجتماعی عراق گفته است عراق در مرحله کنونی نیاز مبرمی به حمایت اقتصادی و اجتماعی برای اجرای استراتژی مبارزه با تروریسم و گروه های تکفیری دارد.

محمد شیاع السودانی تاکید کرده است با وجود تمام چالش های موجود، عراق دستاوردهای مهم و حیاتی در زمینه فردی و اجتماعی به دست آورده است.

وعده وزیر کشور عراق برای تجهیز پلیس الانبار

کمیته امنیتی شورای استان الانبار از وعده وزیر کشور عراق برای تجهیز پلیس این استان به سلاح و تجهیزات خبر داد.

احمد حمید العلوانی رئیس کمیته امنیتی شورای استان الانبار گفت هیاتی شامل استاندار، ‌رئیس شورای استان و برخی اعضای شورا روز پنجشنبه با محمد سالم الغبان وزیر کشور دیدار کردند که در این دیدار راه های حمایت وزارت کشور از فرماندهی پلیس الانبار بررسی شد.

به گفته وی، در این دیدار، وعده تجهیز فرماندهی پلیس الانبار به سلاح و تجهیزات به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش در استان از سوی وزیر کشور عراق داده شد.

محمد سالم الغبان در دیدار با صهیب الراوی استاندار الانبار تاکید کرده بود وزارت کشور عراق تمام امکانات خود را از طریق همکاری با نیروهای امنیتی برای مبارزه با تروریست های داعش به کار خواهد گرفت. داعشی ها بر بخش هایی از الانبار سیطره دارند.

شکست توطئه داعش در دیالی

فرماندهی عملیات دجله تاکید کرد گروه های جنایتکار داعش در شعله ور کردن آتش فتنه طایفه ای میان قشرهای مختلف مردم استان دیالی شکست خورده اند.

به نوشته پایگاه خبری وطن، ‌عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله از شکست تروریست های داعش در ایجاد فتنه طایفه ای میان مردم استان دیالی خبر داد.

وی از نقش مثبت عشایر در حمایت از نیروهای امنیتی در نبرد با داعشی های جنایتکار تمجید کرد و گفت اراده و همبستگی قشرهای مختلف مردم استان دیالی سبب شکست تلاش های گروه جنایتکار داعش در ایجاد فتنه طایفه ای شد.

وی خاطر نشان کرد عشایر دیالی نقش مثبتی در حمایت از نیروهای امنیتی در نبردهایی که برای بیرون راندن داعشی های جنایتکار از مناطقی که از ژوئن گذشته تصرف کرده اند، ایفا کرده اند.

آمادگی نیروهای امنیتی برای مقابله با حملات احتمالی داعش به سامراء

یک منبع در فرماندهی عملیات استان صلاح الدین از تصمیم تروریست های داعش برای حمله به مناطقی در حومه سامراء خبر داد و در عین حال بر قدرت بازدارندگی نیروهای امنیتی برای شکست هرگونه تلاش داعش برای حمله به شهر سامراء تاکید کرد.

بر اساس گزارش رسانه های عراقی، این منبع گفت تروریست های داعش قصد دارند طی روزهای آینده به مناطقی در اطراف سامراء حمله کنند، جنایتکاران داعش برای سیطره بر سامراء تلاش می کنند، اما تلاش های آنها به شکست منجر شده است.

این منبع که اظهاراتش در پایگاه خبری المعلومه منتشر شده است، ‌تاکید کرد فرماندهی عملیات سامراء به طور کامل بر اطراف شهر سامراء مسلط است و نیروهای امنیتی می توانند هر گونه تلاش تروریست های داعش برای حمله به سامراء را دفع کنند.

لغو مقررات منع آمد و شد شبانه در استان کربلای معلی

به گزارش تسنیم به نقل از الغدپرس، عقیل الطریحی استاندار کربلای معلی از لغو مقررات منع آمد و شد شبانه در تمام مناطق این استان از روز پنجشنبه(شانزدهم بهمن) خبر داد.

دستگاه های امنیتی در کربلای معلی، مقررات منع آمد و شد شبانه از نیمه شب تا ساعت چهار بامداد اعمال می کردند.

لغو منع آمد و شد شبانه در بغداد

فرماندهی عملیات بغداد از دستور حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مبنی بر لغو کامل مقررات منع آمد و شد در بغداد از شنبه آینده خبر داد.

بر اساس بیانیه فرماندهی عملیات بغداد، العبادی همچنین دستور باز شدن بسیاری از جاده های بغداد را برای کاهش مشکلات شهروندان صادر کرده است.

هلاکت یک سرکرده سوری الاصل داعش در غرب الانبار

بر اساس گزارش خبرگزاری عراق، یک منبع در عملیات الانبار از هلاکت یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش به همراه پنج نفر از همدستانش در غرب این استان خبر داد.

به گفته این منبع، جنگنده های نیروی هوایی ارتش عراق، یکی از مخفیگاه های گروه جنایتکار داعش را در منطقه عکاشات در شهر القائم در غرب الانبار هدف حملات خود قرار دادند که این عملیات به کشته شدن یکی از سرکردگان داعش ملقب به ابوهاجر الشمری که سوری الاصل بود، شد در این عملیات پنج تروریست داعش به هلاکت رسیدند.

این منبع خاطر نشان کرد تروریست های داعش از این مخفیگاه به عنوان مرکزی برای عملیات تروریستی خود در این منطقه استفاده می کردند.

کشته شدن یک شهروند عراقی و زخمی شدن چهار نفر دیگر بر اثر انفجار بمب در بازاری در منطقه الشعله در غرب بغداد از دیگر تحولات امنیتی مربوط به عراق است.

بغداد تقریبا هر روزه شاهد انفجارهای تروریستی با بمب، خودروهای بمب گذاری شده و تروریست های انتحاری است.

هلاکت ۱۹ تروریست داعشی در الانبار

یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار از هلاکت ۱۹ تروریست داعشی طی دو عملیات جداگانه در این استان خبر داد.

بر اساس گزارش نهرین، این منبع گفت نیروهای امنیتی توانستند هفت تروریست داعشی را در یک عملیات گسترده با حمایت عشایر در منطقه الحوز در شرق شهر الرمادی به هلاکت برسانند.

این منبع همچنین افزود نیروهای امنیتی در عملیات امنیتی در مناطق مختلف شهر حدیثه در غرب الانبار هم ۱۲ تروریست داعش را به هلاکت رساندند.

هلاکت ۱۱ تروریست تکفیری در عامریه فلوجه

خبر دیگر اینکه یک منبع در عملیات الانبار اعلام کرد ۱۱ عضو گروه جنایتکار داعش از جمله یک تک تیرانداز در حمله جنگنده های ارتش به مخفیگاه های داعش در نزدیکی عامریه فلوجه به هلاکت رسیدند.

در این عملیات شمار دیگری از تروریست های داعش زخمی و شش مخفیگاه و یک خودرو مجهز به تیربار آن ها هم منهدم شد.

دفع حمله تروریست های داعشی به ایست بازرسی نیروهای امنیتی در فلوجه

یک منبع در عملیات الانبار از هلاکت پنج تروریست داعشی خبر داد که برای حمله به یک ایست بازرسی در فلوجه تلاش می کردند.

فرود هواپیمای آمریکایی در منطقه تحت سلطه داعش

خبر دیگر اینکه شاهدان در شهر فلوجه از فرود یک هواپیما(بالگرد) آمریکایی در منطقه ای که تحت سیطره داعش است، ‌پرده برداشتند.

به گزارش منابع عراقی، ‌ساکنان منازل نزدیک منطقه ای از فلوجه که تحت سیطره داعش قرار دارد، شاهد فرود آمدن هواپیمایی آمریکایی در این منطقه بودند.

به گفته شاهدان، حضور پرتعداد تروریست های داعش در کنار هواپیما مانع دستیابی به اطلاعات بیشتر در خصوص این حادثه و اینکه آیا حامل سلاح یا افراد بوده، شده است.

خاطر نشان می شود طی هفته های اخیر، شاهدان و مسئولان امنیتی و محلی عراق به صراحت از اقدام ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش در پرتاب محموله های غذایی و تسلیحاتی در مناطق تحت سیطره تروریست های داعش خبر داده و به گونه اقدامات اعتراض کردند.

هلاکت یکی از سرکردگان داعش در غرب الرمادی

خبر دیگر اینکه یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش موسوم به والی کبیسه در غرب الرمادی به هلاکت رسید. نام این سرکرده داعش، عبدالاله الکبیسی بود.

پیش از این حادثه، حدود ۵۰ تروریست داعشی در حمله هوایی به مواضع آن ها در شهر القائم به هلاکت رسیده بودند.

درگیری داخلی میان تروریست های داعش در منطقه الجزیره

خبر دیگر اینکه تروریست های داعش در منطقه الجزیره با یکدیگر درگیر شدند که بر اثر آن پنج نفر به هلاکت رسیدند.

یک منبع عراقی در این زمینه گفت تروریست های داعش در پی مخالفت یکی از آن ها با ازدواج یکی از زنان عشیره البوبالی با یکی از تروریست های تونسی الاصل در منطقه الجزیره، به زد و خورد با یکدیگر پرداختند که طی آن پنج نفر کشته شدند.

هلاکت قاضی القضات داعش در منطقه ذراع دجله

خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی عراق با همکاری نیروهای داوطلب مردم، یکی از تروریست های داعش به نام صائب ماضی حنفیس ملقب به قاضی القضات داعش در منطقه ذراع دجله را به هلاکت رساندند.

پیشتر نیز نیروهای امنیتی، فرمانده نظامی گروه تروریستی داعش در شهر فلوجه ملقب به ابوعبیده را به هلاکت رساندند که یکی از مهمترین سرکردگان داعش در این منطقه به شمار می رفت.

هلاکت ۱۸ تروریست در اطراف شهر حدیثه در عملیات نیروهای امنیتی عراق از دیگر تحولات امنیتی این کشور است.

آمریکا و تفرقه افکنی میان اهل سنت و شیعیان عراق

تحرکات و رفتارهای مقامات آمریکایی در خصوص عراق نشان می دهد که آن ها در راستای طرح خطرناک شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی در این کشور حرکت می کنند.

دعوت از شیوخ قبایل اهل سنت عراق و تصمیم برای تجهیز آن ها به سلاح به بهانه مقابله با داعش آن هم بدون هماهنگی و موافقت دولت عراق و اظهارات تحریک آمیز مقامات نظامی آمریکایی از جمله ادعای آن ها مبنی بر مظلوم بودن اهل سنت عراق از توطئه شوم دولت مردان آمریکایی در عراق پرده برمی دارد.

کارشکنی آمریکا در برابر تجهیز ارتش عراق به سلاح های پیشرفته و اقدام خودسرانه در تسلیح عشایر اهل سنت به سلاح به بهانه مقابله با داعش از دیگر دلایل حرکت آمریکا در مسیر تفرقه افکنی و روشن کردن آتش فتنه برای رسیدن به هدف نهایی اش یعنی تجزیه عراق به شمار می رود که بارها از سوی برخی شخصیت ها و محافل عراقی درباره این تحرکات هشدار داده شده است.

محمد فلک از نمایندگان ائتلاف دولت قانون اظهارات فتنه افکنانه مقامات آمریکایی در خصوص عراق را محکوم کرد و گفت آمریکایی ها به دنبال شعله ور کردن آتش فتنه طایفه ای در میان قشرهای مختلف ملت عراق هستند.

بر اساس گزارش پایگاه المعلومه، ‌فلک تاکید کرد وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) همچنان به دروغ گویی و شایعه پراکنی با هدف ایجاد تفرقه میان عراقی ها و برافروختن آتش فتنه طایفه ای میان مردم ادامه می دهد.

وی افزود اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در خصوص آنچه مظلوم بودن اهل سنت و ظلم دولت عراق به آن ها خوانده اند، یکی از این دروغ هاست و آن ها می خواهند با این اظهارات میان اهل سنت و شیعیان عراق تفرقه بیندازند.

نماینده پارلمان عراق خاطر نشان کرد برادران اهل سنت، مطالبات مشخصی به ویژه در خصوص دولت داشتند که این مطالبات با وجود مخالفت گروه های شیعی و به خاطر احترام و تمایل آن ها به حفظ وحدت ملی، پذیرفته شد، در حالی که گروه های شیعی با پذیرفتن این درخواست ها در معرض انتقادها و فشارهای طرفدارانشان قرار گرفتند.

فلک گفت برآور پنتاگون در خصوص اعراب اهل سنت و ادعای اینکه جمعیت آن ها، ۲۰ میلیون نفر است، دروغ آشکار و احمق فرض کردن مردم است، زیرا همه می دانند که سرشماری جمعیتی در عراق تاکید کرده است که جمعیت اهل سنت یک سوم این رقم یعنی حدود هفت میلیون نفر است، که این مساله توهین به برادران اهل سنت ما نیست، بلکه یک حقیقت است(که اهل سنت اقلیت را تشکیل می دهد)

خاطر نشان می شود ژنرال ویلیام مایفل مدیر عملیات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اخیرا در سخنانی در مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص تهدیدهای جهانی که آمریکا با آن روبرو است، ‌مدعی شده بود حدود ۲۰ میلیون شهروند اهل سنت در عراق از سوی دولت خود با محرومیت روبرو شده اند.

داعش ابزاری برای پیشبرد اهداف غربی صهیونیستی

از سوی دیگر اظهارات مقامات ارشد آمریکایی مبنی بر اینکه جنگ با داعش حدود سه سال طول خواهد کشید با وجود موفقیت ها و پیروزی های پیاپی ارتش و نیروهای داوطلب مردمی در نبرد با تروریست های تکفیری درکنار اخباری مبنی بر اقدام ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش در پرتاب محموله های تسلیحاتی برای تروریست های داعش، نمایشی بودن اقدامات آمریکا و متحدانشان علیه داعش را اثبات می کند، به ویژه وقتی این حقیقت را در نظر بگیریم که ائتلاف بین المللی با شرکت ده ها کشور مدعی مبارزه با تروریسم تشکیل شده و تا کنون به ادعای مسئولان این ائتلاف، صدها حمله به مواضع داعش انجام شده است، ولی ملت عراق و افکارعمومی منطقه در عمل شاهد گسترش اقدامات تروریستی این گروه تکفیری هستند، حتی خبرهایی از سوی منابع عراقی در خصوص حملات جنگنده های ائتلاف ادعایی ضد داعش به مواضع نیروهای داوطلب مردمی عراق منتشر شده است.
این حقیقت را نمی توان انکار کرد که داعش ابزار غرب و رژیم صهیونیستی برای شعله ور کردن آتش جنگ مذهبی و طرح تجزیه عراق و کشورهای دیگر از جمله سوریه است.

تروریست های داعش هم که به نیابت از اربابان خود در عراق به ارتکاب جنایت های هولناک مشغول هستند، برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی میان قشرهای مختلف به ویژه میان شیعیان و اهل سنت تلاش می کنند که تا کنون این تحرکات خصمانه با هوشیاری و اتحاد ملت عراق شکست خورده است.یکی از نشانه های شکست توطئه تکفیری ها و حامیانشان، هوشیاری عشایر اهل سنت و همکاری آن ها با نیروهای امنیتی در نبرد با تروریست هاست.