اختلاف عمیقی با آمریکا درمورد ایران داریم

به گزارش افکارنیوز، " بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ما امروز اختلاف نظر عمیقی با دولت آمریکا و بقیه گروه ۱ + ۵ درباره پیشنهاداتی که به ایران[درباره برنامه هسته‌ای] داده شده، داریم.

وی افزود: این پیشنهاد به ایران این توانایی را می‌دهد که موجودیت اسرائیل را تهدید کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: ایران رژیمی است که آشکارا اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند. بر اساس این توافق، ایران قادر خواهد بود که در مدت زمان کوتاهی سلاح اتمی بسازد و طی چند سال قادر خواهد بود که توانایی صنعتی تولید چندین بمب هسته‌ای برای نابودی ما داشته باشد.

وی افزود: این اختلاف شخصی میان من و اوباما نیست. من عمیقا از تمام اقداماتی که وی برای اسرائیل در بسیاری از زمینه‌ها انجام داده قدردانی می‌کنم. از سوی دیگر می‌دانم که وی از مسئولیت‌پذیری من در حمایت و دفاع از امنیت اسرائیل قدردانی می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: قصد رفتن من به آمریکا نه برای مقابله با اوباما است بلکه من باید به تعهد خود عمل کرده و درباره موضوعی که تاثیر زیادی بر بقای کشور من دارد صحبت کنم.

وی اضافه کرد: من قصد دارم درباره این موضوع پیش از ضرب‌الاجل ۲۴ مارس صحبت کنم و قصد دارم در کنگره این سخنان را بیان کنم چون کنگره می‌تواند نقش مهمی در توافق هسته‌ای با ایران داشته باشد.

در حالی که انتقادات زیادی در خصوص سخنرانی ماه آینده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا مطرح شده، مقام های اسرائیلی قصد دارند با هدف آرام کردن برخی منتقدان، تغییراتی را در شکل برنامه سخنرانی نتانیاهو ایجاد کنند. سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا در خصوص برنامه هسته ای ایران خواهد بود.

این سخنرانی قرار است دو هفته پیش از انتخابات سراسری اسرائیل انجام شود. سفر نتانیاهو به واشنگتن با دعوت رسمی جان بینر رئیس کنگره و بدون هماهنگی با کاخ سفید خواهد بود.

دعوت بینر از نتانیاهو موجب افزایش تنش در روابط واشنگتن و تل آویو شده است. نتانیاهو به شدت از سیاست اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران، انتقاد کرده است. یک منبع آگاه در این باره گفت: مقام های اسرائیلی این مساله را در نظر گرفته اند که آیا سخنرانی نتانیاهو در پشت درهای بسته انجام شود. گزینه دیگر برای نخست وزیر اسرائیل این است که سخنرانی خود را به جای کنگره در نشست سالانه آیپک که همان هفته در واشنگتن برگزار می شود، انجام دهد.

یک منبع نزدیک به دفتر نخست وزیر اسرائیل، گفت: مساله برای یک هفته است که در حال مذاکره قرار گرفته است. نتانیاهو در حال مذاکره در خصوص این مساله با اعضای حزب لیکود است. برخی معتقدند که نتانیاهو باید از انجام سخنرانی منصرف شود و برخی دیگر نیز خواستار انجام آن هستند.

نظرسنجی رادیو ارتش اسرائیل نیز نشان می دهد که ۴۷ درصد مردم بر این باورند که نتانیاهو باید این سخنرانی را لغو کند و تنها ۳۴ درصد مردم از انجام این سخنرانی حمایت کرده اند.