تأیید اشتون کارتر به عنوان وزیر دفاع آمریکا

به گزارشافکارنیوز،مجلس سنای آمریکا عصر پنجشنبه با ۹۳ رای موافق و ۵ رای مخالف با ریاست کاترین اشتون بر وزارت دفاع این کشور موافقت کرد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ دسامبر گذشته اشتون کارتر(۶۰ ساله) را به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت دفاع این کشور مطرح کرده بود. کارتر جانشین «چاک هیگل» وزیر دفاع مستعفی آمریکا می‌شود.

کارتر اوایل هفته آینده مراسم تحلیف خود را به عنوان وزیر دفاع دولت اوباما که ۲ سال دیگر به پایان عمر آن مانده است، به جای خواهد آورد. تعامل با نبرد علیه «داعش» در عراق و سوریه، بحران اوکراین و تسلیح و آموزش معارضان سوریه از جمله چالش‌های فراروی وزیر دفاع جدید آمریکا است.

کارتر از اکتبر ۲۰۱۱ تا دسامبر ۲۰۱۳ قائم مقام وزیر دفاع آمریکا بوده و به عنوان مدیر اجرای ارشد این وزارت نظارت بر بودجه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار و ۲/۴میلیون پرسنل غیرنظامی و نظامی را بر عهده داشت.

وی از آوریل ۲۰۰۹ تا اکتبر ۲۰۱۱، معاون تکنولوژی و لجستیک در وزارت دفاع بود. وظیفه این معاونت تهییه و تدارک تکنولوژی، سیستمها، خدمات و مایحتاج، پایگاهها و زیرساختها، انرژی و محیط کاری بوده از بودجه تحقیقاتی سالیانه ۵۰ میلیارد دلار بهره میبرد.