مرسی به اتهام جاسوسی محاکمه شد + عکس
به گزارشافکارنیوز، دادگاهی در مصر «محمد مرسی»، رئیس جمهور برکنار شده این کشور را به اتهام به مخاطره انداختن امنیت ملی مصر محاکمه کرده است.

دادگاه کیفری قاهره روز یکشنبه محمد مرسی و ۱۰ تن دیگر را به اتهام جاسوسی و افشای اسناد محرمانه برای دستگاه اطلاعاتی قطر و شبکه الجزیره محاکمه کرد.

گفته می‌شود اسنادی که دادگاه مرسی را به افشای آن‌ها برای دستگاه اطلاعاتی قطر متهم می‌کند شامل اطلاعاتی در مورد ارتش مصر، چیدمان و تجهیزات ارتش و همچنین مواردی مربوط به سیاست‌های خارجی و داخلی کشور است.

«هشام برکات» دادستان کل مصر در سپتامبر سال گذشته و بعد از تحقیقات دیوان عالی امنیت ملی دستور داد متهمان به این دادگاه ارجاع داده شوند.

مرسی یکشنبه جلسه محاکمه را «نمایشی مضحک» توصیف کرد؛ اقدامی که باعثشد قاضی این دادگاه مرسی را به تشکیل پرونده‌ای دیگر به دلیل بی‌احترامی به دادگاه تهدید کند.

رئیس جمهور برکنار شده مصر گفت: این دادگاه را قبول ندارم.

وی با اشاره به خلع خود از سوی ارتش در ژوئیه ۲۰۱۳ به دست «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور کنونی مصر خاطر نشان کرد: اتفاق سوم ژوئیه کودتایی نظامی بود و کسی که باید پشت می‌له‌های زندان باشد، رهبر این کودتاست.

«احمد عبدالعاطی» رئیس دفتر و «امین الصیرافی» منشی دفتر مرسی به همراه خبرنگارانی از شبکه الجزیره و کانال ماهواره‌ای «مصر ۲۵»، وابسته به اخوان المسلمین در میان این متهمان حضور داشتند. این افراد در صورتی که گناهکار شناخته شوند، اعدام خواهند شد.