شناسایی عاملین تیراندازی دانمارک + تصاویر
به گزارشافکارنیوز، رسانه‌های دانمارکی روز یکشنبه اعلام کردند عامل احتمالی دو حمله مرگبار در کپنهاگ پایتخت دانمارک، شناسایی شد.

روزنامه دانمارکی اکسترا بلادت اعلام کرد عامل احتمالی این حملات به نام «عمر الحسین» جوان ۲۲ ساله دانمارکی شناسایی شد.

این روزنامه دانمارکی اعلام کرد این مرد جوان که شامگاه یکشنبه به دست پلیس کشته شد، دو هفته پیش از این حملات که اقدام تروریستی ارزیابی شده است، از زندان آزاد شده بود. وی به جرم اقدامات خشونت طلبانه به زندان افتاده بود.

این روزنامه دانمارکی عکسی نیز از وی منتشر کرد که چهره وی در آن به وضوح قابل مشاهده است.

اکسترا بلادت که به منبع خود اشاره‌ای نکرده است، با وجود این تصریح می‌کند ویژگی‌های شناخته شده درباره این مرد جوان با آنچه که ماموران تحقیق منتشر کرده‌اند، مطابقت می‌کند.

پلیس در بیانیه‌ای اقدامات خشونت طلبانه عمر الحسین را در پرونده قضایی وی ذکر کرده است. در ماه دسامبر عمر الحسین به علت چاقو زدن به جوان ۱۹ ساله‌ای محکوم شده بود. وی یک سال پیش آن فرد را بدون دلیل مشخص در ایستگاه مترو کپنهاگ با چاقو زده بود. اکثر دوران حبس وی با بازداشت موقت پیش از محاکمه سپری شده بود.

این مرد جوان عضو باندی به نام بروتاس در محله پرجمعیت نروبرو بود و او درآنجا به طرف نیروهای امنیتی تیراندازی کرد که بر اثر تیراندازی متقابل نیروهای امنیتی کشته شد.

این مرد جوان ۲۲ ساله متولد دانمارک است و به دلیل ارتکاب جرائم متعدد از جمله نقض قوانین درباره سلاح و اقدامات خشونت آمیز، برای پلیس فردی شناخته شده بود.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد این مرد به دلیل ارتباطاتی که با گروه‌های بزهکار داشت، برای پلیس فردی شناخته شده بود.

این فرد عامل هر دو حمله به کافه محل برگزاری سخنرانی در مورد «هنر، کفر و آزادی بیان» و یک کنیسه یهودیان کپنهاگ بوده است.

بر اثر این حملات یک کارگردان سینما و یک محافظ کنیسه اصلی یهودیان کپنهاگ کشته و پنج پلیس زخمی شدند.

پلیس دانمارک اعلام کرده این فرد در این حملات هم‌دستی نداشته و به تنهایی عمل کرده است.

به گفته پلیس دانمارک مظنون در عملیات آخر که منجر به مرگش شد، سلاح کمری همراه خود داشته است. همچنین، سلاحی پیدا شده که گمان می‌رود در تیراندازی اول در کافه از آن استفاده شده است.

«هله تورنینگ اشمیت» نخست وزیر این کشور این حملات را اقدام ظالمانه تروریستی علیه دانمارک دانست و گفت: به هیچ وجه نباید این حملات را «جنگ بین اسلام و غرب» دانست.