شاهزاده زمین‌خوار کلیددار دیوان پادشاهی شد

به گزارش افکارنیوز، اطرافیان «محمد بن سلمان» شاهزاده سعودی که بتازگی و بعد از مرگ عمویش وزارت دفاع و ریاست دیوان پادشاهی عربستان را به دست گرفته، تلاش می‌کنند وی را فردی پخته و با تجریه، متدین و شایسته پستی معرفی کنند.

بر اساس توئیت‌های مجتهد، سلمان بن عبدالعزیز متولد سال ۱۹۸۷ است. او به دلیل تأثیر منفی کم سن و سال بودن وی در میان شاهزادگان، تاریخ تولد این شاهزاده سعودی ۱۹۸۰ معرفی شده بود، اما بعد از فاش شدن این مسئله محمد بن سلمان از «ویکیپیدیا» خواسته سال تولدش را به ۱۹۸۵ که به سن واقعی‌اش(یعنی ۱۹۸۷) نزدیک‌تر است تغییر دهد.




این شاهزاده که - طبق گفته مجتهد - در رفاه و بی‌مبالاتی کامل بزرگ شده پرونده‌ای از جرائم زمین خواری در گذشته خود دارد که به زمین‌های وقف شده مربوط به سازمان‌های خیریه مربوط می‌شود.

بر این اساس، محمد بن سلمان با مقصر جلوه دادن تعدادی از چهره‌های شاخص موفق شده زمین‌های مربوط به موسسه خیریه «البر» و مجموعیه خیریه «الاسکان الخیری» را که از سوی برخی زمین‌داران عربستانی برای اسکان افراد بی بزاعت اختصاص یافته بود، تصاحب کند.

هنگامی که این مسأله از سوی برخی بازرسان این موسسه‌های خیریه فاش می‌شود سلمان بن عبدالعزیز در جریان این مسأله قرار می‌گیرد وی نیز که از این موضوع اطلاع نداشته، «عبدالله بن مجدوع القرنی» را به ریاست گروهی برای تحقیق در این باره انتخاب می‌کند.

گزارش نهائی از تقلب و جعل سند به وسیله محمد بن سلمان خبر می‌دهد، سلمان نیز به جای اینکه فرزند خود و دار و دسته‌اش را مجازات کند، همه بازرسان را از موسسه‌های خیریه اخراج می‌کند.

علاوه بر پرونده‌های متعدد فساد مالی، رشوه دادن به قضات، استفاده از دارایی‌های دولت برای مقاصد شخصی، زد و بندهای مختلف شاهزاده جوان سعودی در دو پرونده فساد اخلاقی نیز متهم است که یکی از پرونده‌ها هنگام رسیدگی به وسیله پدرش(شاه فعلی عربستان) بسته شده و پرونده دوم نیز پیش از اینکه باز شود، نابود شده است.

مجتهد اعلام کرد که محمد بن سلمان همچنین سال گذشته تا کنون پروژه اختلاس از وزارت دفاع را آغاز کرده که اطلاعات مربوط به این پرونده را در آینده نزدیک فاش خواهد کرد.

بعد از مرگ «عبدالله بن عبدالعزیز» و پیش از خاکسپاری وی، به محض اینکه «سلمان بن عبدالعزیز» قدرت را در دست گرفت تغییرات مهمی در ساختار قدرت ایجاد شد.

یکی از این تغییرات برکناری خالد التویجری رئیس دیوان پادشاهی عربستان بود. التویجری به دلیل تصمیماتش و نفوذش بر پادشاه درگذشته عربستان مشهور شده بود