گفت‌وگوی بارزانی با آمریکا درباره پیشمرگه‌ها

به گزارشافکارنیوز،«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق متذکر شد جنگ با تروریسم جنگ کردستان و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیست بلکه بایستی جنگ همگان علیه تروریسم قلمداد شود.

وی گفت: «کسانی‌که خواهان آزادی و کرامت انسان هستند، بایستی در این جنگ مشارکت کنند. رویارویی نظامی با تروریست‌ها کافی نیست بلکه واجب است با تروریست‌ها جنگ ایدئولوژی و اقتصادی کرد و دولت‌ها نیز وظیفه دارند برای نابود کردن مراکزی که فرهنگ خشونت و تروریسم را ترویج می‌دهند، اقدام کنند.»

رئیس اقلیم کردستان عراق این سخنان را در دیدار با هیئتی از سنای آمریکا به ریاست «ژاک رید» سناتور دموکرات که با حضور «استوارت جونز» سفیر آمریکا در بغداد، «جوزف پنینگن» کنسول آمریکا در «اربیل» و شماری از افسران و مستشاران سیاسی و نظامی آمریکا انجام شد، ایراد کرد.

در این دیدار درخصوص سطح همکاری نیروهای پیشمرگه کُرد و نیروهای ائتلاف بین‌المللی، آمادگی‌ها برای آزادسازی شهر موصل از چنگال تروریست‌ها داعش، روابط بین نیروهای سیاسی عراق و مرحله پس از داعش سخن گفته شد.

بارزانی افزود: «تنها یک راه برای برخورد با تروریست‌های داعشی وجود دارد و آن نبرد با آنها و شکست دادن آنها است. سرنوشت کسانی که از داعش حمایت و پشتیبانی می‌کند، با آن مرتبط است.»

سناتور رید نیز به نوبه خود از نقش مسعود البارزانی، راهبری میدانی آن بر عملیات جنگی و نیز فداکاری‌های پیشمرگه‌ها و ملت کردستان عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش تقدیر و خاطرنشان کرد کردستان عراق میزبان صدها هزار آواره شده است.

این سناتور آمریکایی بر ضرورت تجهیز نیروهای پیشمرگه به سلاحهای پیشرفته و تجهیزات نظامی دیگر که آنها را قادر به نبرد با داعش و شکست دادن این گروه تروریستی کند، تأکید کرد و گفت: آمریکا در این مسیر اقدام خواهد کرد تا ثبات (این منطقه) برقرار و روابط بین آمریکا و ملت کردستان تقویت شود.