کشف سلاح‌ اسرائیلی از داعش در عراق

به گزارشافکارنیوز،" خلف الطرموز " عضو شورای استان الانبار(غرب عراق) تأکید کرد: نیروهای ارتش و عشایر در شرق شهر " رمادی "(مرکز استان الانبار) سلاح های اسرائیلی و اروپائی کشف و ضبط کردند.
الطرموز به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: در عملیات پاکسازی منطقه " بوغانم " در شرق رمادی از عناصر داعش، یک قبضه قناصۀ ساخت اسرائیل و تعدادی اسلحۀ جدیدِ ساخت اروپا کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: این سلاح ها با کمک سرویس های جاسوسی خارجی وارد استان الانبار شده است.
الطرموز با درخواست برای پاکسازی مسیر رمادی – هیت، اظهار داشت: پاکسازی مسیر رمادی – هیت برای رساندن مواد غذایی، سوخت و دیگر کمک های لازم به دست ساکنان منطقه البغدادی(۹۰ کیلومتری غرب الرمادی) بسیار ضروری است.

" صباح کرحوت " رئیس شورای استان الانبار دیروز(شنبه) اعلام کرد که عملیات بزرگی برای آزادسازی منطقه البغدادی از تروریست های داعش آغاز شده است.
کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس نمایندگان عراق در ژانویه ۲۰۱۵ اعلام کرده بود که مدارک موثق و تصاویر موجود نشان می دهد که هواپیماهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش، تجهیزات و مواد غذایی برای داعش فرومی ریزند.

این کمیسیون با درخواست از دولت عراق برای پیگیری این مسأله، تأکید کرده بود که هواپیماهای آمریکایی و متحدانش در صورت ارسال کمک برای ترویستها، باید سرنگون شوند.