مفتی عربستان: عناصر داعش از کفار بدتر هستند

به گزارشافکارنیوز،" عبدالعزیز آل الشیخ " در مصاحبه ای رادیویی گفت: خطر منافقین بزرگتر و بیشتر از خطر کفار است، زیرا منافق به دروغ مدعی دینداری و اسلام است؛ و به همین دلیل ضرر منافق برای مردم بیشتر از کافر است.

مفتی عربستان خاطرنشان کرد: ماهیت منافق این است که تظاهر به دینداری می کند، ولی در باطن خود کفر و گمراهی را پنهان کرده است.
مفتی عربستان به داعش و دیگر گروه های تروریستی اشاره کرد و افزود: با دقت در رفتار و کردار داعش و دیگر گروه های جنایتکار می توان فهمید که این گروه ها برای خوار کردن امت اسلامی و برهم زدن وحدت مسلمانان، جلوه دادن دین اسلام به عنوان دین وحشیگری تشکیل شده است.

آل الشیخ خاطرنشان کرد: این گروه ها چهره اسلام را برای کشورهای غیرمسلمان مخدوش کرده اند، و جرایم و جنایاتی به نام اسلام مرتکب شده اند که این جرایم و جنایات هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.
آل الشیخ بر لزوم مبارزه قشر فرهنگی عربستان با افکار داعش و دیگر گروه های تروریستی تأکید کرد و افزود: باید دانش آموزان مقاطع دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه عربستان را از ماهیت منحرف، فاسد و جنایتکار داعش مطلع کرد و رسانه ها باید در این زمینه تلاش کنند و مردم را که احتمالاً برخی از آنها از روی نادانی از داعش حمایت می کنند، آگاه سازند.

تأکید مفتی عربستان برای مبارزه با تفکرات داعش درحالی مطرح می شود که شمار قابل توجهی از اعضای گروه های تروریستی در منطقه به ویژه در سوریه و عراق تبعه کشور عربستان هستند.

این گروه های تروریستی همچنین برای جذب جوانان سعودی، از مبلغان وهابی این کشور استفاده می کنند.