عراق کمک کنندگان به داعش را هدف قرار می دهد

به گزارشافکارنیوز،" خالد العبیدی " وزیر دفاع عراق روز یکشنبه تأکید کرد که تحقیقات اولیه ثابت کرده است که اطلاعات منتشر شده در خصوص فرود هواپیماهایی در مناطق تحت اشغال داعش، دقیق نیست.
العبیدی خاطرنشان کرد: این اطلاعات از طریق افراد منتشر می شود و صحت ندارد.
وی با این حال تأکید کرد که هر هواپیمایی از هر کشوری که باشد، در صورت ارسال کمک برای داعش، هدف نیروهای عراقی قرار خواهد گرفت.

وزیر دفاع عراق


مواضع وزیر دفاع عراق در شرایطی مطرح می شود که طی ماه های اخیر خبرها و تصاویری در خصوص کمک هوایی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به فرماندهی آمریکا، به این گروه تروریستی در عراق منتشر شده است.

گردان های حزب الله عراق حدود دو هفته قبل با انتشار فیلمی تأکید کرد، که در ۵ فوریه ۲۰۱۵ یک بالگرد شینوک آمریکا در ارتفاع کم بر فراز منطقه الآبار تحت کنترل داعش توقف کرد، و اشیایی را برای دو خودرویی که زیر بالگرد بودند پرتاب کرد.

حوادثفرود هواپیماهای ناشناس در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در چند منطقه عراق تکرار شده است، به طوری که یک فروند بالگرد روز جمعه ۶ فوریه ۲۰۱۵ در یکی از ورزشگاههای فلوجه که تحت کنترل داعش است، فرود آمد. این در حالی است که یک بالگرد آمریکایی دیگر ۹ فوریه ۲۰۱۵ در منطقه دخیله شهر زرباطیه فرود آمد.

در پی انتشار این خبرها، شماری از نمایندگان پارلمان عراق از دولت این کشور خواسته اند تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد.