تحویل نفت کردستان عراق به اسرائیل

به گزارش افکارنیوز، " حنان الفتلاوی " در گفت وگو با شبکه تلویزیونی عراقی " سومریه نیوز " درباره انتشار اخباری مبنی بر تحویل محموله نفت منطقه کردستان عراق به رژیم صهیونیستی گفت: اربیل نفت خود را به اسراییل تحویل می دهد اما چیزی تحویل دولت مرکزی عراق نمی دهد؛ و این دولت باید همان طوری که با بصره در زمینه نفت برخورد می کند، با اربیل نیز برخورد کند.

وی افزود: من از همان روز اول درباره مبهم بودن توافقنامه نفتی امضا شده بین دولت مرکزی در بغداد و دولت محلی منطقه کردستان عراق در اربیل که به اعتقادم خفت بار است، هشدار داده بودم و باید منطقه کردستان عراق به اصول و مبانی ثابت کشور پایبند باشد.

الفتلاوی خاطرنشان کرد: امروز آن گونه که خبرگزاری رویترز منتشر کرد، با کمال تعجب و شگفتی می بینیم و می شنویم که نفت عراق تحویل اسراییل می شود.

وی این پرسش را مطرح کرد که دولت عراق درقبال این اطلاعات چه موضعی دارد و آیا باید به دادن پول های استان های جنوبی و مرکزی عراق به منطقه کردستان عراق ادامه دهد؟

الفتلاوی تاکید کرد: دولت مرکزی باید دولتی برای همه عراقی ها باشد و باید همان طور که با بصره در جنوب برخورد می کند، با منطقه کردستان نیز برخورد کند و اگر اسراییل محموله یک میلیون بشکه ای نفت منطقه کردستان عراق را تحویل گرفته است، آیا دولت مرکزی در بغداد نیز یک بشکه نفت از استان اربیل یا کرکوک عراق دریافت کرده است؟

وی گفت: دولت محلی منطقه کردستان عراق به مرکزیت اربیل با وجود دریافت پول از دولت مرکزی، تا کنون هیچ نفتی به دولت مرکزی نداده، اما به اسراییل نفت داده است.

خبرگزاری رویترز روز جمعه اعلام کرد: یک نفت کش منطقه کردستان عراق که درپی شکایت دولت مرکزی این کشور به مدت چند ماه نتوانست محموله نفت خود را در ایالت تگزاس آمریکا تخلیه کند، به دریای مدیترانه بازگشته و این محموله را در بندر عسقلان تحویل رژیم اسراییل داده است.