آمریکا هیچ مشارکتی در عملیات تکریت ندارد

به گزارش افکارنیوز، «هادی العامری»، دبیر کل سازمان بدر عراق و از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی در بغداد در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی برای آزادسازی موصل گفت: این تنها بغداد است که زمان و دامنه هر حمله‌ای برای بازپس‌گیری موصل را مشخص و زمان آزادسازی موصل را اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد: ائتلاف بین المللی هیچ مشارکتی در عملیات آزادسازی صلاح الدین نداشته است و این تنها ارتش و نیروهای بسیج مردمی هستند که در عملیات‌های آزادسازی صلاح الدین شرکت کرده‌اند.

العامری همچنین تاکید کرد: نیروهای عراقی عناصر داعش را تا خارج از مرزهای عراق تعقیب می‌کنند تا نابودی کامل آن را رقم بزند.

دبیرکل سازمان بدر عراق با اشاره به پیشروی‌های ارتش و بسیج مردمی در عملیات ارتش عراق که از یکشنبه گذشته آغاز شده گفت: ما از محور دیالی و البوطلحه به سوی حمرین پیشروی کرده ایم و نیروهای دیگری هم به سوی جسر الزرکه پیش رفته‌اند.

العامری گفت: دشمن در ابتدا مقاومت کرد، اما امروز ما شاهد هیچ مقاومتی غیر از مقاومتی جزیی در برخی مناطق نیستیم.

وی افزود: برای اولین بار است که دلاورمردانی از مناطق آزاد شده از فرزندان عشایر شمر، العبید و الجبور با نیروهای ارتش و بسیج مردمی در نبرد با داعش مشارکت می‌کنند.
دولت عراق از دهم اسفند ماه گذشته حمله سه‌جانبه‌ای را به سوی تکریت آغاز کرده است، جمع قوای ارتش و بسیج که در آزادسازی تکریت مشارکت می‌کنند، ۳۰ هزار نفر اعلام شده‌ است.
تکریت مرکز استان صلاحالدین عراق، بر کرانه رود دجله قرار گرفته و پیش از تصرف شهر توسط داعش در حدود ۲۶۰ هزار نفر جمعیت داشت؛ بنا بر گزارشها هماینک بیشتر ساکنان تکریت از این شهر گریختهاند.