حمله ائتلاف ضد داعش به عراقی ها! + سند
به گزارشافکارنیوز، وزارت دفاع عراق با انتشار اسنادی از حمله ائتلاف به نیروهای نظامی عراقی در چندین منطقه خبر داد.


سومریه نیوز با انتشار اسنادی از وزارت دفاع عراق تأکید کرد، در یکی از این اسناد، کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق در نامه‌ای به وزارت دفاع این کشور در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۱۵، خواستار توضیح در خصوص نامه " حنان الفتلاوی " از نمایندگان پارلمان به رئیس مجلس شد.

الفتلاوی در ۸ ژانویه ۲۰۱۵ در نامه‌ای به " سلیم الجبوری " رئیس پارلمان، از او خواسته بود، با قرائت بیانیه‌ای در جلسه پارلمان در خصوص حمله هوایی ائتلاف بین المللی به مقر تیپ ۵۲ ارتش و شهادت حدود ۸۰ نفر از نیروهای ارتش، موافقت کند.

وزارت دفاع عراق هم در نامه‌ای در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۱۵ اعلام کرد: در تاریخ ۲۴/۱۲ / ۲۰۱۴ در ساعت ۵:۳۰ گروه های تروریستی به نیروهای ارتش در منطقه‌ " المالحه " در شهر بیجی(استان صلاح الدین) حمله کردند؛ به همین دلیل درخواستی برای پشتیبانی هوایی مطرح شد. پس از آن در ساعت ۹:۰۲ همان روز، جنگنده‌های آمریکایی عملیاتی هوایی را انجام دادند و به دلیل نزدیک بودن محل درگیری، حمله هوایی به نیروهای عراقی بسیار نزدیک بود، به صورتیکه بر اساس نتایج اولیه ۸ نفر شهید و ۲۱ تن مجروح شدند.

البته پس از آن آمارهای متفاوتی از تعداد کشته شدگان و مجروحان اعلام شد که وزارت دفاع عراق اعلام کرد، دلیل این امر، حضور نیافتن کمیته تحقیقات در محل درگیری نیروهای ارتش و دشمن بود.

الفتلاوی همچنین اعلام کرد که دیروز چهارشنبه این حادثه د منطقه " بوذیاب " در شمال الانبار تکرار شد و حمله هوایی به شهادت ۵۰ نفر و مجروح شدن حدود ۲۵ تن از نیروهای عراقی شد