به گزارشافکارنیوز«نوری المالکی» معاون رئیس جمهور عراق در بازدید از مناطق عملیاتی، با بیان اینکه نابودی گروه ترویستی داعش نزدیک شده است، از مردم و همه گروه‌های سیاسی این کشور خواست برای تحقق پیروزی نهایی، از دستگاه‌های امنیتی و نیروهای بسیج مردمی حمایت کنند.

وی روز چهارشنبه به همراه «هادی العامری» رئیس سازمان بدر و سرلشکر «عبدالامیر الزیدی» فرمانده عملیات دجله، از یگان‌های نظامی و تشکیلات نیروهای مردمی شرکت کننده در عملیات آزادی استان صلاح الدین، بازدید کرد.

المالکی افزود: عملیات پاکسازی استان صلاح الدین به زودی رو به پایان است و از این رو باید استان الانبار را پاکسازی و کشورمان را از دست تروریسم به طور کامل آزاد کنیم.

نخست وزیر سابق عراق همچنین از شجاعت و فداکاری نیروهای مردمی و گروه‌های مقاومت اسلامی و نقش آن‌ها در پیروزی‌ها و دفاع از عراق قدردانی کرد.

ارتش و نیروهای مردمی عراق از ۱۱ روز پیش عملیات گسترده‌ای را در محور تکریت مرکز استان صلاح الدین علیه تروریست‌های داعش آغاز کرده‌اند.

نیروهای مردمی و ارتش عراق با تصرف ۹۰ درصد شهر تکریت، هیمنه پوشالی داعش و حامیان این گروه تروریستی را درهم شکستند.

دیروز کمر داعش به دست توانای داوطلبان سنی و شیعه و ارتش شکسته شد و تقدیر این بود که بزرگ‌ترین و شیرین‌ترین پیروزی مردم عراق در زادگاه صدام، دیکتاتور معدوم رقم بخورد.

خیابان‌های تکریت روز گذشته شاهد فوران امواج خشمی بود که ملت عراق مدت‌ها در سینه خود داشت. ملتی که خون زنان، کودکان و سالخوردگان را بر سنگفرش‌های خیابان نظاره می‌کرد و به دنبال فرصتی بود که انتقام این خون‌های به ناحق ریخته شده را از تروریست‌ها بگیرد و بالاخره روز انتقام فرا رسید.

کار‌شناسان ماجرای دیروز تکریت را یک فتح‌الفتوح می‌دانند و می‌گویند که این واقعه همه معادلات منطقه‌ای و جهانی را درهم خواهد ریخت.

پیروزی نیرو‌های مسلح عراق در تکریت، در داخل این کشور پیامدهای فوری خواهد داشت و طولی نخواهد کشید که انگل‌های وارداتی داعش از خاطره‌ها محو خواهد شد و به زودی طومار تکفیری‌ها در موصل نیز در هم پیچیده می‌شود.

اما چیزی که حامیان داعش را نگران کرده، برهم خوردن معادله به نفع مردم منطقه و مقاومت ضد صهیونیستی است: آمریکا، عربستان، رژیم صهیونیستی، ترکیه، قطر و امارات از این پیروزی بزرگ واهمه دارند و از پیامدهای آن واقعا می‌ترسند.

شبکه تلویزیونی العهد این پیروزی بزرگ را برای نخستین‌بار رسانه‌ای کرد. قبل از آن نیز شورای استان صلاح‌الدین از تصرف ۹۰ درصد شهر تکریت توسط نیروهای دولتی خبر داده بود.

روز گذشته ساکنان شهر تکریت که از تابستان گذشته تحت سلطه عناصر داعش بودند، با مشاهده نیروهای داوطلب و ارتش که از چهار محور وارد این شهر شده‌اند، شادمانی کردند و در خیابان‌ها جشن گرفتند.