به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از تونس ، در آغاز جلسه محاکمه که حدود ساعت نه به وقت گرینویچ آغاز شد، عادل جریدی رئیس شعبه کیفری دادگاه بدوی اعلام کرد متهمان با وجود صدور احکام بازداشت بین المللی و درخواست برای استرداد علی بن علی که پس از سقوط حکومت این کشور در چهارده ژانویه به همراه همسرش به عربستان سعودی پناهنده شده است در این جلسه غایب هستند.

رئیس جمهوری مخلوع تونس در نخستین پرونده به اتهام " سواستفاده از قدرت به سبب ارائه مجوز دریافت تقلب آمیز یک قطعه زمین در یکی از محله های مرفه تونس به نفع دخترش نفرین و همسر او سخر المطری به مبلغی بسیار کمتر از قیمت های جاری متهم است.

این داماد بن علی به قطر گریخته است.

دومین پرونده به دریافت یک قطعه زمین به نفع یک شرکت متعلق به سخر المطری برای تبدیل آن به فضای سبز با مداخله شخصی شخص دیکتاتور سابق تونس مربوط است.

شماری از وکلای مدافع به صورت تسخیری از بن علی دفاع خواهند کرد و حسنی بیجی وکیل دیگر تونسی به درخواست دختر و داماد بن علی از آنان دفاع خواهد کرد.

احمد بوذکری مسئول امور حقوقی حکومت تونس در آغاز به کار نشست حضور داشت و خواستار غرامت هایی به مبلغ چهل میلیارد دینار(حدود بیست میلیارد یورو) برای صدمات روحی و جسمی شد.

این سومین محاکمه بن علی است. وی پیش از این چهارم ژوئیه به سبب دراختیار داشتن سلاح، مواد مخدر و چندین قطعه آثار باستانی به چهارده سال و نیم زندان و پنجاه وچهار هزار یورو محکوم شد.

رئیس جمهوری پیشین تونس و همسر او لیلا طرابلسی همچنین در بیست ژوئن گذشته به سبب اختلاس به سی وپنج سال زندان و چهل وپنج میلیون یورو جریمه محکوم شد.