به گزارش فارس، راديو ارتش رژيم صهيونيستي به نقل از برخي منابع نزديك به نتانياهو گزارش دادند كه مواضع وي به مواضع وزير جنگ اين رژيم درباره عذرخواهي از آنكارا با هدف پايان دادن به بحران بوجود آمده در روابط دو طرف، نزديك شده است.

به گفته این منابع نتانیاهو معتقد است که باید یک راهکار سازنده برای پایان دادن به بحران با ترکیه ارائه شود و به همین دلیل وی آماده است تا به خاطر حمله نظامی ارتش اسرائیل به کشتی " مرمره " و کشته شدن ۹ فعال صلح‌طلب ترکی از آنکارا عذرخواهی کند.

این منابع همچنین گفتند که " یعکوف امیدرور " رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز از موضع مخالف خود با ایده عذرخواهی از ترکیه عقب‌نشینی کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که چنانچه نتانیاهو بخواهد برای حفظ منافع راهبردی اسرائیل از آنکارا عذرخواهی کند با دشواری‌هایی مواجه خواهد شد بویژه اینکه " موشیه یعالون " که مسئول مذاکرات با همتایان ترک است با ایده عذرخواهی از آنکارا مخالف است و معتقد است که هدف " رجب طیب اردوغان " نخست‌وزیر ترکیه برای وادار کردن اسرائیل به عذرخواهی تحقیر آن است.

اين در حالي است كه "آويگدور ليبرمن " وزير خارجه رژيم صهيونيستي نيز به شدت با ايده عذرخواهي از تركيه به هر شكل ممكن مخالف است.