به گزارش افکارنیوز، درگیری‌ها ابتدا میان نیروهای امنیتی ویژه وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین و کمیته‌های مردمی حامی عبدربه منصور هادی، رییس جمهور یمن در منطقه خور در نزدیکی فرودگاه عدن در جنوب این کشور رخ داد.



صبح امروز بخش‌هایی از فرودگاه عدن به کنترل نیروهای صالح درآمد. نیروهای وفادار به صالح از استان‌های همجوار نیز به سوی عدن حرکت کرده‌اند.



وزیر دفاع یمن با نیروهای وفادار به منصور هادی نیز پس از این حمله با تجهیزات نظامی زیادی به سوی فرودگاه حرکت کرده تا آنها را از این پایگاه استرتژیک جنوب یمن خارج کند. درگیری‌ها به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامیده و پروازها در این فرودگاه متوقف شده است.



ارتش یمن به فرماندهی وزیر دفاع مواض نیروهای صالح در فرودگاه را با توپ و تانک گلوله باران کرده است.



نیروهای امنیتی ویژه که از علی عبدالله صالح پیروی می‌کند، در استان لحج در همسایگی عدن نیز با کمیته‌های مردمی حامی عبد ربه منصور هادی درگیر شده‌اند و تلاش دارند وارد عدن شوند.



عبدالله صالح از دو هفته پیش با هواپیماهای نظامی و خودرو تعداد زیادی از نیروهای تحت امرش را به مرز‌های عدن که اکنون توسط منصورهادی پایتخت خوانده می‌شود، منتقل کرده است. هدف عبدالله صالح اعمال فشار بر منصورهادی و تلاش برای هموار کردن راه بازگشت خود به قدرت ارزیابی شده است.



درگیری میان نیروهای حامی علی عبدالله صالح و کمیته‌های مردمی به دنبال برکناری فرمانده نیروهای امنیتی ویژه از سوی منصور هادی تشدید شده است.



افراد مسلح عضو کمیته‌های مردمی نیز پانزده تن از نیروهای ویژه امنیتی را که مکلف به حفاظت از بانک مرکزی شهر عدن بودند ربودند.



از سوی دیگر جنبش انصارالله ترور نماینده ویژه این جنبش در مذاکرات ملی را تلاش ناکامی برای از بین بردن انقلاب و متوقف کردن روند تغییر فراگیر در یمن دانستند.



جنبش انصار الله در بیانیهای اعلام کرد: ما که به انقلاب مردمی برای مقابله با تمامی توطئه گران علیه یمن ایمان داریم، تاکید میکنیم که خون نماینده انصارالله در مذاکرات ملی به هدر نخواهد رفت و انتقام وی گرفته خواهد شد.