به گزارش خبرنگار پرس تي وي، اعتصاب غذا از زندان ايالتي پليکان شروع شده است ، جايي که هزاران زنداني نزديک به ۲۳ ساعت در روز را در سلولهايي که هيچ گونه صدايي قابليت رسيدن به آنجا را ندارد، سپري ميکنند.

این زندانیان اعتصاب غذای خود را از اول جولای آغاز کردند و خواهان پایان دادن به انزوای گسترده خود شدند.

آنها با رد کردن هر گونه غذا و آب اعلام کردند برای رسیدن به خواسته خود حتی حاضر هستند که بمیرند.

از زمان شروع اعتصاب غذا، تعداد زیادی از مردم در لوس‎آنجلس، سانفرانسیسکو و در ساکرامنتو در حمایت از زندانیان تظاهرات کردند.

حمایت کنندگان از زندانیان معتقدند برخی از اعتصاب‎کنندگان در آستانه مرگ قرار گرفته‎اند.

رسانه‎های خارجی این خبر را تأیید نکرده‎اند چرا که مسئولین محلی مانع از دسترسی خبرنگاران به زندانیان می‎شوند. مسئولین زندان هر گونه درخواست مصاحبه در زندان پلیکان را به بهانه ملاحظات امنیتی رد می‎‎‎کنند.

بر اساس این گزارش، کسانی که به این زندان رفت و آمدی دارند اظهار داشتند که شرایط اعتصاب کنندگان بسیار وخیم است.

مسئولین زندان خبر دادند در صورت نیاز به دنبال جواز قانونی خواهند رفت تا به اجبار زندانیان را به غذا خوردن وادار کنند و مانع از مرگ آنان شوند.

هم‎زمان حامیان زندانیان اقرار کردند از مذاکره با مسئولین زندان به منظور تحقق خواسته‎های اعتصاب‎‎کنندگان زندانی مأیوس شدند.

آنان همچنین از اینکه اعتصاب غذای زندانیان مورد توجه کافی واقع نمی‎شود، ابراز نگرانی کرده‎اند.

از سوی دیگر، مقامات زندان مدعی شده‎اند که بسیاری از زندانیان این زندان از مجرمان خطرناک کالفرنیا هستند و باید در شرایط انزوا قرار گیرند.

مسئولين زندان تصريح کردهاند که برخي از تقاضاهاي زندانيان را بررسي کرده و در حال حاضر مشغول بررسي اين موضوع هستند که بتوانند بدون آنکه ناامني به وجود آيد، تغييراتي را به اجرا گذارند.