به گزارش خبرنگار پرس تي وي، يوري فدوتف رئيس اداره مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل متحد در جريان ملاقات با شمسالدين حسيني وزير اقتصاد ايران در حاشيه کنگرهاي که دستاوردهاي ايران را در مبارزه با پولشويي بررسي ميکرد، ادعاي قدرتهاي غربي را مبني بر شرکت دولت ايران در هر گونه پول شويي رد کرد.

این مقام رسمی سازمان ملل با تشکر از مسئولین ایران، اعلام کرد ایران در بعد اطلاعاتی همکاری نزدیکی با این نهاد بین‎المللی در شناسایی جرایم سازمان یافته مالی داشته است و با سایر کشورهای منطقه نیز در تعقیب عاملان این نوع از جرایم همکاری خوبی می‎کند.

وزیر اقتصاد ایران نیز گفت حجم عظیمی از پول‎هایی که توسط این سازمان‎ها از پولشویی حاصل می‎شود، در زمینه مواد مخدر و تروریسم مبادله می‎شود از این رو مسئله پولشویی از دغدغه‎ها و نگرانی‎های ایران است.

او در ادامه تصریح کرد که ایران به همکاری خود با سازمان ملل برای مبارزه با این نوع جرایم ادامه می‎دهد.

در پایان این نشست نماینده سازمان ملل و مقامات ایرانی بر ضرورت اقدامات بیشترتر برای مبارزه‎ای مؤثر با پدیده پولشویی تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، ملاقات با رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل هم‎زمان با برگزاری همایش ملی دستاوردهای ایران در مبارزه با پولشویی صورت گرفت.

در اين همايش مقامات بلندپايه ايراني از وزارتخانههاي اقتصاد، دادگستري، کشور و امور خارجه در کنار برخي ازمقامات قضايي و نمايندگان مجلس و رئيس بانک مرکزي در مورد راههاي مبارزه با پولشويي و حمايت مالي از تروريسم به بحث و تبادل نظر پرداختند.