شاه ماهی تروریست ها به هلاکت رسید

به گزارش افکارنیوز، " الحبیب الصید " نخست وزیر تونس روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: در عملیات نیروهای امنیتی که در برنامه ما برای مبارزه با تروریسم بسیار مهم بود، مهم ترین عناصر گروه تروریستی " عقبه بن نافع " و در راس آنان ابو صخر به هلاکت رسیدند.

گروه مزبور از اواخر ۲۰۱۲ در " جبل الشعانبی " در ایالت " القصرین " در مرز الجزایر استقرار یافت.

عقبه بن نافع که مرتبط با سازمان القاعده در سرزمین مغرب اسلامی است پس از سرنگونی " زین العابدین بن علی " رییس جمهور سابق تونس در اوایل ۲۰۱۱ قصد تاسیس اولین امارت اسلامی در شمال آفریقا داشت.

وزارت کشور تونس نیز اعلام کرد، نیروهای امنیتی شنبه شب ۹ تروریست مسلح وابسته به گروه عقبه بن نافع بزرگترین گروه تروریستی که متهم به حمله به موزه باردو در قفصه است را به هلاکت رساند.

اواخر اسفند ماه سال گذشته دو فرد مسلح که لباس نظامی پوشیده بودند، درحمله به پارلمان تونس و یک موزه، علاوه برتیراندازی به مردم و نیروهای امنیتی، شماری از گردشگران خارجی را گروگان گرفتند؛ اما درجریان عملیات پلیس دو گروگان گیر کشته و گروگان ها آزاد شدند.

مقام های تونسی اعلام کردند که در عملیات آزاد سازی گروگان های موزه باردو در پایتخت تونس یک پلیس هم کشته شد.

یک تبعه تونسی و ۲۱ گردشگر خارجی در ماجرای گروگان گیری کشته و دستکم ۲۴ نفر زخمی شدند.

درهمین حال امروز یکشنبه هزاران تن از مردم تونس با تجمع در خیابان بیست مارس که میدان باب سعدون را به موزه باردو متصل می کند به راهپیمایی گسترده علیه تروریسم پرداختند.

بنابراعلام مقام های تونسی، گروه شبه نظامی عقبه بن نافع - شاخه نظامی القاعده در مغرب اسلامی - از اواخر سال ۲۰۱۲ مسئول حملات متعدد علیه ارتش و پلیس تونس است که ده ها نفر کشته برجای گذاشته است.

پایتخت تونس امروز همچنین شاهد افتتاح بنای یادبود قربانیان حمله تروریستی به موزه باردو بود.