داعش در آستانه تسلط بر منابع نفتی خلیج فارس بود

به گزارشافکارنیوز،همام حمودی عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق گفت: تروریسم در آستانه دست یابی به منابع نفتی و در جنوب و خلیج فارس بود اما فتوای مرجعیت دینی در نجف اشرف و وحدت عراقی در جنگ علیه داعش مانع آن شد.

وی افزود: عراق امروز خط اول مقابله با تروریسم تکفیری وحشی و عقب مانده داعش است که دیگری را کافر می داند و در راستای ذبح و سوزاندن و به بردگی کشاندن ملت ها حرکت می کند. داعش از شنیع ترین ابزار مانند ذبح، اسارت و کنیزی زنان و وارد کردن مسیحیان به پرداخت خراج یا اسلام آوردن آنها استفاده می کند. داعش اقدام به ذبح و سوزاندن شیعیان و طایفه شبکی می کند. داعش اهل سنت مخالف با خلافت خود را می کُشد و آثا باستانی پنج هزار ساله را نابود می کند و همه مظاهر تمدن را که نشان دهنده هویت ملت ها و تاریخ انسانی آنهاست را از بین می برد.

حمودی تاکید کرد: عراقی با خون های خود همزیستی را ترسیم کردند این جانفشانی ها برای نجات دنیا از شر داعش و ویرانی همه چیز از سوی این گروهک است و این خون ها در میدان پیروزی را به ارمغان می آورند.

وی بر ضرورت نادیده نگرفتن اراده ملت ها از طریق اقدام نظامی و اطلاعات منطقه ای و اشغالگران تاکید و بیان کرد: تعدی خارجی به هر کشوری ثبات منطقه ای و بین المللی را به مخاطره می اندازد و زمینه را برای فعالیت گروه های افراطی و وحشی گری های آن هموار می کند. ملت ها قوی از عصیانگران و اشغالگران و تروریست ها هستند.

العامری: نیروهای مردمی عراق تصورات داعش برای حضور طولانی مدت در شهرهای عراق را نقش بر آب کردند

هادی العامری رئیس سازمان بدر گفت: ما بازدیدی از شهر تکریت برای دیدار با نیروهای مردمی، پلیس و ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم و ساکنان صلاح الدین که در قالب نیروهای مردمی در آزاد سازی تکریت مشارکت داشتند، داشتیم.

وی افزود: دشمن تصور می کرد که در صلاح الدین مانند حمص و دیگر شهرهای سوریه باقی می ماند اما با توان رزمندگان عراقی که برای پاکسازی اراضی خود از لوثداعش وارد عمل شدند روبرو شد. ما به زودی استان صلاح الدین را آزاد می کنیم و جشن خواهیم گرفت همانطور که در دیالی جشن گرفتیم پس از به دنبال آزادی شهرهای الانبار خواهیم بود و سرانجام به سراغ نینوا خواهیم رفت.

العامری تاکید کرد: ما بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر از استان صلاح الدین را پاکسازی کرده ایم و مساحت اندکی از این استان تحت اشغال داعش است. امیدواریم که شرایط خیلی سریع برای بازگشت آوارگان به مناطق آزاد شده فراهم شود و نیروهای مردمی وابسته به مناطق آزاد شده وظیفه حفظ این اراضی آزاده شده را برعهده خواهند گرفت. در جنگ ساختمان های ویران می شود و این موضوعی طبیعی است.

وی در ادامه افزود: ما از آمریکا تشکر نخواهیم کرد و نیروهای مردمی مخالف مشارکت ائتلاف بین المللی در جنگ است و ما نیازی به آنها نداریم.الجبور، الشمر و العبید از عشایری هستند که نقش برجسته ای در پاکسازی مناطق آزاد شده صلاح الدین داشتند و این اشتباه است اگر فکر کنیم که اهل تسنن خواهان داعش هستند و عکس این موضوع صادق است.