تلاش رژیم صهیونیستی برای تاثیر بر توافق هسته ای

به گزارش افکارنیوز، " موآف فاردی " خبرنگار سیاسی کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با شبکه های تلویزیونی آمریکا تصریح کرده است، توافق لوزان، راه ایرانیها را برای تبدیل شدن به قدرت هسته ای در جهان هموار می کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات نتانیاهو را در گفتگو با شبکه " سی ان ان " امریکا پخش کرد که در آن گفت: اوباما به نفع ایالات متحده عمل می کند و بین ما و ایشان اختلافات در زمینه مشروعیت وجود دارد.

وی افزود: من همواره برای رئیس جمهوری فعلی امریکا همانند دیگر رؤسای جمهوری این کشور احترام قائلم اما به عنوان " نخست وزیر یک کشور " می بینم کشوری برای نابودی اسرائیل عهد بسته و راه را برای تبدیل شدنش به یک قدرت هسته ای در جهان هموار می کنند، بدیهی است که در این زمینه موضع گیری کنم.

موآف فاردی در پاسخ به سؤال مجری که فایده و اهمیت جنگ تبلیغاتی علیه توافقی اعمال شده چیست؟ افزود: مبارزه رسانه ای و تبلیغاتی علیه توافق هسته ای تلاشی برای تاثیر گذاری بر فرمول و ساختار توافق نهایی است که از هم اکنون تا سه ماه دیگر بین ایران و کشورهای بزرگ جهان مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد.

مسؤولان اسرائیلی با هدف سرسخت شدن مواضع کشورهای غربی علیه ایران، توافق لوزان را توافق بد توصیف کردند و در ظاهر امر امکان تاثیر گذاری بر کنگره آمریکا برای صدور مصوبه هایی که توافق را لغو و دشوار کند، وجود دارد.

اما در عین حال راه نتانیاهو برای تحقق این هدف بسیار دشوار و ناهموار است. نتانیاهو به دلیل حضور در کنگره و زیرپا گذاشتن توصیه های رئیس جمهوری آمریکا، گوش شنوایی در آمریکا ندارد.

اوباما در محافل رسانه ای آمریکا امکانات گسترده ای برای موفقیت آمیز خواندن مذاکرات هسته ای و مثبت خواندن توافق لوزان دارد.

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که توافق لوزان زمینه را برای نفوذ هرچه بیشتر ایران در منطقه هموار کرده و رویکرد سیاسی آن را تقویت می کند.