عربستان در ائتلاف علیه یمن تنها مانده است

به گزارش افکارنیوز، فؤاد ابراهیم مخالف سعودی مقیم لندن به سؤالاتی در زمینه جنگ علیه یمن پاسخ داده و در خصوص احتمال آغاز نبرد زمینی در این کشور گفت: حملات هوایی به تنهایی اهداف عربستان را محقق نخواهند کرد و علی رغم اینکه سخنگوی ائتلاف علیه یمن در کنفرانس‌های خبری خود اعلام می‌کند که اهداف مورد نظر عربستان محقق شده است به نظر من ریاض به سوی گرفتار شدن در تنگنا پیش می‌رود و ممکن است که از ترفند فرار رو به جلو استفاده کند، زیرا نه می‌تواند عقب نشینی کرده و نه به جلو پیش برود بنابراین تلاش می‌کنند تا برای ارضای خود و نه محقق کردن اهداف از پیش تعیین شده‌اش، دست به حماقت‌های بیشتری بزند؛ گزینه حمله زمینی همچنان مطرح است.

وی توضیح داد که در طرف مقابل، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنان در حال پیشروی در مناطق مختلف این کشور و پاکسازی آن از تروریست‌های القاعده هستند در حالی که دولت عربستان دچار تنش شده و حملات هوایی را با هدف بروز نافرمانی در داخل یمن و فرو پاشیدن گروه‌های مختلف و همچنین آماده کردن فضا برای گروه‌هایی مانند القاعده و یاران منصور هادی که هم اکنون دیگر وجود خارجی ندارند ادامه می‌دهد.

فؤاد ابراهیم تاکید کرد: به نظر من علی رغم اینکه عربستان با دو مشکل اساسی روبرو است، هنگامی که افق حملات هوایی را بسته ببیند به حمله زمینی روی خواهد آورد، اولین مشکل عربستان در یمن عدم شکل گیری ائتلاف مورد نظر عربستان پس از عقب نشینی پاکستان، مصر و ترکیه از مشارکت کامل در این ائتلاف و تنها ماندن عربستان است. مسئله دوم این است که وحدت داخلی یمن سدی در مسیر عربستان برای شروع جنگ زمینی علیه یمن است.

وی در ادامه گفت: به نظر من گزینه جنگ زمینی برای عربستان بیش از یمن هزینه در بر خواهد داشت، زیرا یمن در موضع دفاعی قرار دارد و قوی‌تر از متجاوز عمل خواهد کرد، این مسئله خود باعثهراس عربستان شده و تاکنون مانع از روی آوردن به گزینه جنگ زمینی شده است.

این معارض عربستانی خطاب به سعودی‌ها گفت: اگر عربستان اعتقاد دارد که جنگ زمینی کار را برای گروه‌های داخلی(القاعده) موجود و هسته‌های خفته در یمن را آسان می‌کند باید بگوییم که در توهم به سر می‌برد.

او در پایان تاکید کرد که یمنیها بیدار هستند و میدانند که عربستان ممکن است چه اقداماتی برای آغاز حمله زمینی به یمن انجام دهد. یمن ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با عربستان دارد و کل این محدوده میتواند تبدیل به یک جبهه واحد شود و عربستان نمیتواند یک جبهه داخلی را تحمل کند.