دخالت در یمن، اشتباه راهبردی عربستان

به گزارش افکارنیوز، شیخ نعیم قاسم افزود: عربستان خود را درگیر یمن کرد و متحمل تلفات بسیار سنگینی خواهد شد و این موضوع بر موقعیت این کشور و وضعیت داخلی و نقشش در منطقه به شدت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

معاون حزب الله در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تجاوز هوایی عربستان علیه مردم یمن را به بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی تشبیه کرد و گفت: آنچه در یمن روی داد یک جنایت است و نمی توان آن را نادیده گرفت؛ عربستان در یمن مرتکب کشتار جمعی می شود و ما نمی توانیم در این خصوص ساکت بمانیم.

وی تاکید کرد: ما باید این موضوع را اعلام کنیم و موضع سیاسی خود را بیان کنیم تا رژیم سعودی بفهمد که برخی با عملکردش موافق نیستند؛ شاید اندیشه کند و از این خط مشی صرف نظر کند و راهی برای گفتگوهای سازنده بگشاید؛ ما فریاد برمی آوریم نه تنها بخاطر خطر بزرگی که یمن را در برگرفته بلکه بخاطر تاثیری که این خطر بر تمام منطقه به همراه دارد.

این مقام حزب الله با تاکید بر این که آمریکا شریک جرم عربستان در تجاوز علیه یمن است، خاطرنشان کرد: اما آمریکا شریکی است که می داند چه می خواهد، در حالیکه عربستان خود را درگیر کرد و متحمل تلفات سنگینی خواهد شد که نشانه های آن در حال ظاهر شدن است.

وی افزود: عقل و حکمت اقتضا می کند تا عربستان خود را به شکل منفی درگیر مسائل داخلی یمن نکند بلکه باید به طور مثبت و از راه گفت وگو وارد شود.

شیخ نعیم قاسم از عربستان خواست تا راه عقل و خرد در پیش گیرد و به حملات هوایی خود پایان دهد، چرا که این حملات به گروههای دنباله رو تشکیلات تروریستی القاعده در یمن کمک می کند.

معاون سید حسن نصرالله همچنین اتهامات و ادعاهای مطرح شده از سوی برخی درخصوص اینکه حزب الله جنگجو و یا مشاور نظامی به یمن گسیل داشته را رد کرد.

شیخ نعیم قاسم در مورد سوریه نیز گفت: مشارکت حزب الله در جنگ سوریه برای درامان ماندن لبنان از تروریست های تندرو بود.

وی تاکید کرد: مشارکت یاد شده این امکان را برای حزب الله فراهم آورد تا در خیابانهای بیروت و ضاحیه و جنوب و سراسر کشور به نبرد برنخیزد زیرا طرح تکفیری طرح خطرناکی است و می خواهد نه تنها در لبنان بلکه در سراسر جهان عرب و اسلام هرگونه خلائی را که مشاهده می کند، پر کند.

معاون دبیر کل حزب الله با بیان این که رزمندگان حزب الله خود را برای رویارویی با گروهک های تروریستی در کوهستان قلمون آماده می کنند، گفت: من معتقدم که نبرد ما با تروریست ها بطور حتم در قلمون روی خواهد داد؛ البته اگر طرف مقابل تصور کند که می تواند به نتایج مثبتی دست یابد دچار توهم شده است؛ به هر حال روزهای آینده ثابت خواهد کرد، آنچه که در قلمون به زودی روی خواهد داد دستاورد دیگری به سود سوریه و مقاومت خواهد افزود.