آمریکا آموزش تروریست‌ها را در ترکیه آغاز کرد

به گزارش افکارنیوز، " اسامه ابوزید " امروز(چهارشنبه) در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز عربی گفت: انتخاب این معارضان(تروریست ها) به صورت مستقیم توسط وزارت دفاع آمریکا انجام شده و در سال جاری ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از آنها از میان گروههای متمرکز در شمال سوریه آموزش خواهند دید.

وی افزود: این آموزش ها شامل آموزش های نظامی، پزشکی و رسانه ای خواهد بود.
تروریست های در حال جنگ در سوریه درباره اهداف این طرح و هماهنگی آن با اهداف شان ابراز تردید کرده اند، زیرا منابع آمریکایی هدف از این آموزش ها را به جای مقابله با دولت دمشق، مقابله با داعش اعلام کرده اند.

ناظران معتقدند که تشکیل گروه های جدید نظامی در سوریه باعثپیچیده تر شدن اوضاع این کشور خواهد شد زیرا این گروهها با آمریکا هماهنگ خواهند شد و نه با سایر گروههای دیگر که همین موضوع میان کسانی که علیه دولت دمشق می جنگند، اختلاف ایجاد خواهد کرد و در نهایت به درگیری و خون ریزی بیشتر خواهد انجامید.

بحران سوریه در اسفندماه سال ۲۰۱۱ و با ورود تروریست های خارجی به این کشور تحت حمایت کشورهای آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه، حالت نظامی به خود گرفت که تاکنون موجب کشته شدن حدود ۲۳۰ هزار شهروند بی گناه سوری و آوارگی بیش از ۱۱ میلیون شهروند دیگر شده است.