زنان بحرینی، هدف گلوله‌های آل‌خلیفه

به گزارش افکارنیوز، منابع بحرینی تاکید کردند که درجریان سرکوب راه پیمایی مسالمت آمیز اهالی منطقه عالی، نیروهای رژیم آل خلیفه، ۵ زن بحرینی را با گلوله های ساچمه ای مجروح کردند.

تظاهرات مردم بحرین برای مطالبه آزادی شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق که ۱۰۸ روز پیش بازداشت شده و دیگر زندانیان به ویژه در زندان جو ادامه دارد.

نیروهای رژیم آل خلیفه با گازهای سمی به راه پیمایی مردم بحرین حمله و برخی از آنان را بازداشت کردند.

این درحالیست که دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه حکم های جدیدی را برای برخی از بحرینی ها از جمله کودکان صادر کرده است.

خانواده های زندانیان سیاسی در زندان مرکزی جو ضمن ابراز نگرانی از وضعیت زندانیان خود در زندان جو، خواهان کمک برای آزادی فرزندان محکوم خود درارتباط با قضایای سیاسی شده اند و درباره ادامه شکنجه زندانیان هشدار داده اند.

درهمین حال، فراخوانی در توییتر با شعار " به کمک زندانیان زندان جو در بحرین بشتابید "، آغاز شده است.

به گزارش پایگاه های وابسته به مخالفان بحرینی، خانواده های بحرینی، از بیست روز پیش از وضعیت زندانیان خود در زندان جو بی اطلاع هستند.

پیش از این سازمان " هیومن رایتس فرست " درباره به وجود آمدن مشکلاتی در زندان های رژیم آل خلیفه دربحرین به ویژه زندان مرکزی " جو " به علت شلوغی بیش از حد و اغتشاش در نتیجه بی توجهی به وضعیت زندانیان و شکنجه آنان هشدار داده بود.

گزارش پایگاه " مرآه البحرین " حاکی از آن است که تیمی از بازجویان و پزشکان برای بازجویی از ۲۳۶ زندانی پس از اینکه ده ها زندانی با باتوم و در نتیجه استنشاق گازهای اشک آور مصدوم شدند، به زندان رفتند و پس از آن اوضاع در زندان جو خطرناک تر و متشنج تر شد.

از دهم مارس، گزارش هایی از وخامت اوضاع در زندان های رژیم آل خلیفه درز کرد و خانواده های زندانیان گفته اند که ملاقات ها و تماس های تلفنی با زندانیان بسیار محدود شده است، به طوری که ملاقات ممنوع است و تماس تلفنی هم هفته ای یک بار و آن هم فقط به مدت پنج دقیقه مجاز است.

" علی العکری " پزشک متخصص کودکان که از اعضای تیم پزشکی است که در سال ۲۰۱۱ به علت درمان معترضان مجروح در جریان تظاهرات برای مطالبه دموکراسی محاکمه و شکنجه شدند، به ۵ سال حبس محکوم شده و در زندان جو زندانی است.

خانواده های برخی از زندانیان نیز گفته اند که هنگام تماس با فرزندان زندانی خود متوجه شده اند که آنان در تنگنا قرار دارند و نمی توانند به راحتی صحبت کنند.

یکی از اعضای خانواده وی به هیومن رایتس فرست گفته است که هفته گذشته با زندانی خود تماس گرفته ولی به او اجازه صحبت داده نشده است و برخی گزارش ها نیز به نقل از زندانیان نیز حاکیست که صدای فریاد برخی زندانیان در نتیجه شکنجه از سوی نیروهای آل خلیفه در بحرین شنیده می شود.

" نبیل رجب " از فعالان برجسته حقوق بشر بحرین است که دوم آوریل به علت انتشار اطلاعاتی درباره وضعیت زندان های آل خلیفه بازداشت شد.

مسئولان بحرینی اعلام کرده اند که پس از تلاش یک زن بحرینی برای ملاقات با یکی از نزدیکانش در بحرین در دهم مارس گذشته، اوضاع زندان جو در نتیجه اعتراض های زندان
ناآرام شده و زندان به صحنه خشونت زندانیان تبدیل شده است.

طولی نمی کشد که وضعیت فاجعه بار در زندان های رژیم آل خلیفه برای همگان مشخص می شود.

هیومن رایتس فرست درسال ۲۰۱۳ اعلام کرد که اغلب مشکلات در زندان جو، ناشی از افزایش تعداد زندانیانی است که دراصل نباید زندانی باشند، زیرا آنان به علت بیان آرا و نظرات خود از راه مسالمت آمیز بازداشت شده اند.

علاوه بر احساس ظلم زندانیان بحرینی، دلایل دیگری برای ناآرامی و اغتشاش در زندان های بحرین وجود دارد، زیرا صدها جوان که حکم های طولانی مدت حبس برای آنان صادر شده است، با سهل انگاری در درمان، تغذیه نامناسب، و شلوغی مزمن(که دولت درگزارش خود در سپتامبر ۲۰۱۳ به آن اشاره کرد و درآن زمان اعلام کرد که تعداد زندانیان زندان جو، ۱۶۰۸ زندانی است درصورتیکه ظرفیت زندان برای ۱۲۰۱ است) مواجه هستند.

برخی از زندانیان جوان که احساس می کنند چیزی برای ازدست دادن ندارند، از همکاری با مسئولان زندان خودداری می کنند و از آشوب و جنجال افکنی در زندان بیمی ندارند و درصورتیکه مسئولان آل خلیفه بخواهند به طور مناسب مشکل زندان های خود را حل کنند، باید از تلاش برای پنهان کردن واقعیت ها دست بردارند و برای بهبود شرایط زندانیان را آزاد کنند.