احتمال نفوذ داعش به بغداد از طریق آوارگان

به گزارش افکارنیوز، با ورود سیلی از آوارگان از استان الانبار به بغداد و برخی شهرهای جنوبی، برخی مقامات سیاسی عراق نسبت به انتقال جنگ به پایتخت و شهرهای جنوبی با سوءاستفاده داعش از آوارگان، هشدار داده و ابراز نگرانی کردند.

«حمید الهایس» رئیس شورای نجات الانبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با ضعیف دانستن احتمال نفوذ ن اعناصر داعش از طریق ورود سیل خانواده‌های آواره استالانبار به بغداد گفت: به خاطر وجود نگرانی‌ها درباره حضور برخی از عناصر داعش در جمع آوارگان و تلاش آنها برای نفوذ به بغداد و استان‌های جنوبی به قصد ارتکاب جنایات در حق شهروندان عراقی، سرویس‌های ویژه‌ای از نزدیک، خانواده‌های آوارگان را تحت نظارت دارند.

الهایس: شک و تردید درباره نفوذ برخی عناصر داعش به بغداد وجود دارد اما این افراد قادر به ارتکاب جرمی نخواهند بود.
وی درباره عملیات نظامی جاری در الانبار گفت: قسمت عمده عملیات نظامی در حال حاظر در داخل شهر الرمادی متمرکز است تا خطر داعش از آن دور شود به خصوص که نیروهای امنیتی در پاکسازی الرمادی و مسافت طولانی حومه آن از عناصر مسلح موفق عمل کرده‌اند.

رئیس شورای نجات الانبار ابراز امیدواری کرد که استان الانبار به سرعت از سیطره داعش آزاد شده و آوارگان به خانه‌های خود بازگردند.

گزارش‌ها حاکی است که تاکنون هزاران تن از اهالی الانبار در دو سه روز گذشته از خانه‌های خود در این استان خارج شده و راهی بغداد و استان‌های جنوبی شده اند.
این نگرانی‌ها بیشتر از آنجا سرچشمه می‌گیرد که در میان سیل آوارگان، نیروهای داعشی نیز وارد بغداد و سایر شهرهای عراق می‌شوند. در همین حال نیروهای امنیتی امروز یک داعشی را با لباس زنان در میان آوارگان در مبادی ورودی بغداد دستگیر کردند.
صادق سلطانی استاندار بابل در جنوب بغداد نیز در این رابطه اعلام کرد که ورود مردان ۱۸ تا ۵۰ ساله به این استان ممنوع است و تنها زنان، کودکان و مردان بالای ۵۰ سال مجاز به ورود به بابل هستند.